donderdag 29 november 2018

Oorzaak lekkende cv ketel

CV - ketel lekt bij warm water. Dan kan dat een oorzaak zijn van een defect expansievat. Dit expansievat vangt de uitzetting op van warm water, zodat de installatiedruk niet teveel schommelt. In het expansievat zit een rubberen binnenbal.


Als deze binnenbal lekt, ontsnapt er. Een CV installatie is een complex geheel.

Het expansievat is door jaren gebruik gaan verslijten. Dit kan op een moment tot gevolg hebben dat er een kleine lekkage ontstaat. Helaas is een kleine lekkage al . Controleer de waterdruk bij de manometer. Bij sommige moderne ketels staat de druk weergegeven op het digitale display.


De druk moet tussen de en staan. Geeft de manometer een druk aan tussen de en 1? Dan heeft u geen lekkage aan uw CV.

Het is namelijk niet perse de leiding die lekt. Ook het overdrukventiel of expansievat kan de oorzaak van de lekkage zijn. Het controleren van het overdrukventiel zult u aan een ervaren installateur moeten overlaten, maar als u . Soms is de oplossing gemakkelijk en soms bij lekkage complexer. Voordat u moet gaan denken aan een mogelijke lekkage van leidingen in bijvoorbeeld een vloer kunnen andere zaken worden gecontroleerd en eventueel . Maar die ga ik zelf niet opentrekken want ik heb er toch geen verstand van. Ik weet dus met zekerheid dat er een lek in zit, en ik weet met zekerheid dat hij drukverlies heeft.


Meer resultaten van forum. De CV-ketel lekt, wat nu? Het kan bijvoorbeeld zijn dat u regelmatig de ketel dient bij te vullen omdat de druk telkens onder de bar zakt. Verder kan het zijn dat uw woning niet warm genoeg wordt, ook als u de thermostaat hoog tot zeer hoog heeft staan.


Regelmatig moet ik mijn CV-ketel bijvullen. Bekijk dan de pagina over Intergas storingscodes om er achter te komen wat de oorzaak en oplossing van de storingscode is. Zoals ik reeds heb geschreven, is het voor mij opnieuw het expansievat. Misschien ook een niet goed werkend overdrukventiel!


Of een lek in de ketel, en het water verdampt dan in de ketel, wat ik mij bij een ketel . Cv - ketelprobleekapotte wisselaar? Druk CV blijft afnemen - Radar - het.

HR ketel vervangen als boiler lek is of. Wij moeten inmiddels dagelijks het systeem bijvullen met liters water. De installateur spreekt van een bizar probleem. Expansievat is als eerste vernieuw maar bracht geen soelaas.


Monteur van de fabrikant heeft de ketel gecheckt, er zit geen lek in de warmtewisselaar. Ik heb een oude HR- ketel , die constant lekt. Het gaat om een Nefit Turbo 32. Weet iemand of er een kraantje is die je dicht kan draaien, zodat ie niet meer lekt. Het is een oude ketel die vervangen moet worden, maar in het huis moet . Volgens de cv-man heb ik ergens een lekkende warmwaterleiding.


Is er misschien een manier om een verborgen lekkende waterleiding op te sporen (zonder alle plafonds te moeten slopen)? Inmiddels functioneert de cv - ketel ook weer naar behoren, dus dit was wel de (enige) oorzaak. Mocht de druk erg hoog zijn, dan raden wij aan om het expansievat te controleren om een eventueel lek te ontdekken.


Als je twijfelt, schuw dan niet om je installateur te vragen om te komen kijken. Voor hetzelfde geld zit er ergens een lek in een leiding. Als er water verlies is geweest en het expansievat was de oorzaak ,dan ook de overstort vervangen. Het is dus niet uitzonderlijk dat een waterlekkage in of rond de CV-installatie kan zorgen voor wateroverlast én kan leiden tot elektrische storingen.


Het is raadzaam om zo snel mogelijk de lekkage te laten oplossen door een vakman. Prijs onderhoud cv - ketel. Er zijn een aantal oorzaken verantwoordelijk voor lekkages. Wanner je vaak de cv - ketel moet bijvullen heb je waarschijnlijk te maken met een lekkage. Hoe kan je ontdekken waar de ketel of verwarming lekt?


Hey, Ik woon sinds vorige week maandag in mijn nieuwe woning. Moet dat niet op de retour staan? Een bijgeroepen lekzoekbedrijf heeft geen lek kunnen vinden. Zijn er nog oorzaken voor drukverlies mogelijk? Of kan het enkel een lek zijn?


Bovengronds is niks te zien, radiatoren, ketel. Kleine waterlekkages kun je vaak zelf repareren, grote lekkages of een lek in de ketel vraagt om hulp van een installateur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts