maandag 4 maart 2019

Kat allergisch voor huisstofmijt

Deze zie je meestal op de leeftijd van een half jaar tot ongeveer drie jaar, dat is de periode waarin deze allergie ontstaat. De kat is dan allergisch voor dingen als graspollen, boompollen of huisstofmijt. Een allergie is eigenlijk een overmatige reactie van het immuunsysteem (afweersysteem).


U kunt hierbij denken aan vlooien, ( huisstof )mijten, pollen, bomen etc. De eerste verschijnselen presenteren zich meestal .

Net als mensen hebben sommige katten een allergie. De symptomen van deze allergieën kunnen variëren, . Na ongeveer een half jaar kwakkelen en hoop dierenartsbezoeken zijn we er eindelijk achter dat mijn kittens van nu maanden een huisstofmijt allergie hebben. Het hele nest heeft hier last van en bij eentje is dit uit het bloed gekomen en het is erfelijk.


Maar goe hebben jullie tips of ervaring met . Huidproblemen komen zeer vaak voor bij de kat. Veruit de meest voorkomende oorzaak van huidproblemen bij de kat is een allergie. Daarnaast zijn er ook nog andere oorzaken voor jeuk en huidproblemen bij de kat.

Er zijn verschillende soorten allergieën bij de kat. Marlene, niet meer allergisch voor huisstofmijt , honden en katten. Per toeval kwam ik op internet de Naet- methode tegen. Ik had zoveel pijn in mijn buik, last van huisstofmijt allergie en allergie voor honden en katten , dat ik dit graag eens wilde proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.


Voedselallergie is een allergie aan opgenomen voedingsstoffen, zoals kip of rundvlees. Eerst kon dat niet omdat hij eerst allergisch was. Ik doe een desensibilisatiekuur voor boom- en graspollen. Dit gaat heel goed en ik ben er bijna vanaf.


Een kat heeft andere allergenen dan huisstofmijt. Het hebben van een kat bevordert ook niet per se de huisstofmijt. Wel is het in de praktijk zo dat als je allergisch bent voor het één, je het ook vaak voor het ander bent of wordt. Maar daar is geen zekerhei het komt alleen vaak voor.


En dan kan het ook nog zo zijn dat je . Vaak worden de klachten veroorzaakt door pollen (seizoensgebonden) maar sommige allergenen kunnen het hele jaar problemen geven (bijvoorbeeld huisstofmijt ). Katten en honden met atopie zijn overgevoelig aan bepaalde allergenen uit de omgeving.

Hmm komt me bekent voor, ben ook allergisch voor huisstofmijt en katten. Ook ben ik allergisch voor huisstofmijt terwijl mijn kamer tja niet helemaal stofvrij is. Maar huisstofmijt is volgens mij in . Alles over kattenallergie!


Allergisch voor huisstofmijt wat nu? Let op: Als je (nog) geen kattenallergie hebt, maar wel bekend bent met luchtweg-allergieën ( hooikoorts, huisstofmijt , huisdieren, schimmels e.a.), dan doe je er verstandig aan om geen katten. Kattenallergie komt vaak voor in combinatie met allergieën zoals hooikoorts en huisstofmijt allergie maar ook wel eens een kruisreactie op varkensvlees. Voorbeelden zijn grassen, boompollen en huisstofmijt. Atopie is een allergie tegen bepaalde stoffen in de omgeving.


Deze komen via inademing in contact met het lichaam. Het is vergelijkbaar met hooikoorts bij de mens. Het kan dus vaker in de familie . Ik heb me weer even flink in zitten lezen over huisstofmijtallergie en wat je er allemaal kan doen om het te verminderen enzo. Heeft u last van een verstopte neus of van niesbuien wanneer u bij iemand in huis komt die een kat heeft?


Last van tranende, rode ogen als u in een ruimte bent met een konijn? Gaat het aaien van een hond samen met een piepende ademhaling? Wanneer u deze klachten herkent, kan het zijn dat u allergisch bent voor . Lees meer op dokterdokter.


De problemen worden veroorzaakt doordat het dier overgevoelig is voor bepaalde stoffen in zijn omgeving te vergelijken met hooikoorts bij de mens Ook kan hier is sprake zijn van een allergische reactie op huisstof , graszaa brandharen van de processierups, ea. Bij honden is heel vaak huisstof , (oor-) mijten, brandharen, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts