donderdag 16 mei 2019

Auto stinkt naar verbrande olie

De lucht wordt veroorzaakt door olielekkage. Ook bij uitstappen ruik je het wel eens. Ga eens onder de auto kijken op een brug als het kan. Nu heb ik al een tijdje, dat de uitlaatgassen een beetje stinken , maar auto rijdt zoals gezegd prima.


Het stinken komt pas na een tijdje rijden, dus niet gelijk als je de motor start. Geen rookpluim of iets dergelijks.

Ik heb de indruk, dat mijn gasklephuis gereinigd moet worden. Kan het zijn, dat die verbrande. Meer resultaten van opel-forum. Mijn probleem is een branderige geur in de auto. Je ruikt het goed als de auto tijdens een rit even stilstaat, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht.


Als ik weer ga rijden verdwijnt de stank weer snel. Maar de geur zit ergens tussen verbrandt rubber en verbrande olie. Heb de motor gecontroleerd en alle kabels en snoeren maar niets gevonden, ja er lekt een beetje olie bij de oliepeilmeter en soms een . Stinkende verbrande oliegeur na rijden rond auto - AutoWeek.

Beste forumleden, Ik heb sinds kort last van een soort brandende oliegeur in de auto. Bij het motorblok is hij wat nat en ook onder de auto hangt een druppel olie. Ik wil morgen naar Brussel heen en terug rijden, is dit nog verstandig?


Ik hoop snel een reactie van een van jullie te krijgen. De laatste tijd ruik ik een verbrande lucht in de auto als de kachel aan staat (een beetje vergelijkbaar met de geur die je ruikt als er geasfalteerd wordt) Iemand een idee wat dat kan zijn? En hoeveel rij jij dan met je auto , dat je dat kunt zeggen?


Elke auto verbruikt wel wat olie en dat is geen schande hoor. Maar goe eerst rook je het dus in de auto , en nu aan de uitlaat. Dat zijn volgens mij twee aparte . Normaal gesproken wordt dit onder hoge temperaturen verbrand. Niet heel erg maar als ik aan de roosters ruik toch wel een beetje olie. Binnenste rubber van de aandrijfassen die in de versnellingsbak zit niet kapot waardoor er olie op de uitlaat spettert en verbrand ? Pagina van - Verbrande lucht in de auto.


Nou, er staat er hier eentje, die al maanden stinkt nadat ze bij de grote beurt olie hebben gemorst. Als ik stilhoud bij een stoplicht is er bij warme motor altijd een verbrande olielucht te ruiken. Dus dat kan wel degelijk! Dit ruik je zowel binnenin als buiten de auto. Ik vermoed dat er iets lekt op de uitlaat, want er zat bij aanschaf ook een metalen plaat onder de versnellingsbak gemonteerd.


Maar zodra mijn neusgaten geprikkeld worden door de stank van verbrande olie verandert de situatie.

Motorolie hoor je namelijk normaliter niet te ruiken. En het hoort zeker niet te stinken. Het is immers een smeermiddel en het hoort niet tot de brandstof. Bij mij stinkt het meer naar vieze olie die verbrand wordt.


Als je een sterk muffe geur ruikt als je de airco aanzet, is dit waarschijnlijk doordat er schimmel in de ventilatiekanalen van je auto zit. Je auto vult zich met een sterke muffe geur zodra de airco zijn werk doet… De airco stinkt. Wel lekker koel in de auto , maar fris is het zéker niet. Stationair heb je geen koelwind en wordt het warmer in de motorruimte, maar belangrijker nog, de geurtjes worden niet weggeblazen door de rijwind maar blijven hangen.


Was denk ik in Oostenrijk, en als ik het me goed herinner was het iets met de airco of de olie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts