donderdag 23 mei 2019

Doorrijden met kapotte motorsteun

Verder is de persoon in kwestie van mening, dat de auto nu beter rijdt met het touw, dan dattie deed met de motorsteun. En dat alle trillinkjes en tikjes een stuk minder zijn, dan niet over. Hij vermoed daardoor ook dat de motorsteun al een tijd kapot was, dus kan je wel rijden met een kapotte motorsteun aan die zijde? Hoi allemaal, Ik heb het gevoel dat mijn motorsteun kapot is.


Mijn versnellingspook gaat ook wel flink heen en weer, maar dat doet hij al ongeveer driekwart jaar, vanaf het moment dat ik hem heb gekocht.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen . W2Brommen en trillen - MercedesForum. Je kantelt op die manier de motor, en wanneer dit niet wordt opgevangen door de motorsteunen komt er een brom. Klopt, want in dit forum waarschuwt Peter ( ATR-transmissie) ook daarvoor.


Bij te lang doorrijden van kapotte motorsteunen sloop je de aandrijflijn (kopelomvormer en bak) en zelfs je . Hoe zie je welke motorsteun kapot is. De ogen zijn tov elkaar 90graden gedraaid. De ene zit aan het blok vast de ander de veertoren.

Als het rubber kapot is dan is het tijd voor nieuwe . Enkel bij stationair draaien trilt de hele auto. Tijdens het rijden of als ik stilsta en ik druk de rem in en laat de koppeling opkomen verdwijnt de trillingen. Edit: Ik lees in een ander topic dat de trillingen ook met een kapotte vliegwiel te maken kunnen hebben.


Ik krijg daar eerlijk gezegd een beetje warm van. Hoe zelf en waneer motorsteun rubber controleren op speling poreusheid gescheurde lekkende versleten motorsteun vervangen controleren soorten motorsteunen. Willen jullie mij helpen een diagnose te stellen?


AUT Tlijkt de achterste. Om te beginnen gaat een motorsteun niet zomaar kapot en als je er even mee doorrijdt is het goed mogelijk dat je meer zaken beschadigt, zoals een andere steun . Zojuist heeft een autoverkoper die hier vlakbij woont er naar gekeken en volgens hem is de motorsteun versleten, het rubber is ingescheur dat is duidelijk te zien. Anders moet ik snel vervangend . Ook kan door bijvoorbeeld een kapotte motorsteun de homokineet versneld slijten en dienen de motor ophangrubbers gecontroleerd te worden.


Het risico van te lang doorrijden is dat het geluid steeds erger zal worden, de slijtage steeds sneller zal gaan en uiteindelijk de aandrijfkrachten niet meer overgebracht zullen . Na verloop van tijd kan een versnellingsbak problemen krijgen of kapot gaan. Met name bij lagerslijtage kan doorrijden zorgen voor uitslijten van het huis van de versnellingsbak. In sommige gevallen kan een losgelopen borging (een moer bijvoorbeeld) of versleten motorsteunen ook de oorzaak zijn.


Ganzeboom Transmissies repareert kapotte versnellingsbakken van alle automerken.

Een haperende synchromesh of slijtage van de motorsteun kan ook de oorzaak zijn. Als je denkt dat er een motorsteun defect is kin je het volgende eens proberen: Zet de bak in een versnelling, handrem er af, motorkap open, en probeer . Motorgeluid wat doordringt in interieur, defecte motorsteun. Doorrijden of een ander kopen.


Dit bij stationair draaien,. Hallo, Bij aankoop van mijn auto gaf de vekoper al aan dat de linker motorsteun eerdaags vervangen diende te worden. Wat heeft dit precies voor.


Vandaag een kapotte wiellager, kan niet missen, je hoort het wel, de afstand naar de garage was km, heb ik gedaan, maar kan dit veel kwaad als je een langere afstand moet afleggen? Bij versleten motorsteunen kunnen ook de motortrillingen in het interieur doorgegeven worden. Dit kan herkent worden als een dreunend gelui of zelfs trillingen in het interieur die afhankelijk zijn van het toerental.


Het beste is dan om de motorsteunen te vervangen voordat er andere componenten kapot gaan door de . Dag mede sleutelaars, Vraagje, Gisteren even de Saf naar de dealer voor een vakantie check. Wat schets mijn verbazing, slechts twee lampjes stuk! Daarnaast nog een ander mankement. De motorsteun was kapot.


Er zit volgens de monteur een bepaalde resonantie in de auto en als de automaat in de . Vraagje dan van mij, waarom zou dan de boordeelectronica niet reageren op die motorsteun. Als er een sensor inzit om stugheid te meten, zou je denken dat die er niet voor niets inzit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts