dinsdag 18 december 2018

Vaillant turbomag foutcode

Bedienings- en installatiehandleiding. Gasdoorstroomgeiser voor ruimteluchtonafhankelijk gebruik. De Vaillant Geysers van de serie MAG zijn volgens de modernste technieken en de. Installatie- en onderhoudshandleiding. Bekijk en download hier de handleiding van Vaillant turboMAG 14-2-Geiser ( pagina van 35) (Nederlands).


Ik heb afgelopen jaar een oud appartementje gekocht, alles vernieuwd.

Blokverwarming, dus oude keukengeiser eruit en een nieuwe aangeschaft, Vaillant TurboMAG. Gedetailleerde omschrijving: Mijn Vaillant Turbomag geeft de foutmelding F( printplaat nat of defect. Droog printplaat of vervang) Apparaat staat nu al weken uit dus is echt wel droog, doet nog steeds niets als ingeschakeld wordt. Dus moet de printplaat vervangen worden (1euro op internet).


Veiligheidtemperatuurbegrenzer geactiveerd. Deze storing wordt veroorzaakt door: Massaverbinding kabelboom naar de CV-ketel niet correct aanvoer- of retour sensor defect (loszittend contact) zwarte ontlading via ontstekingskabel. Omschrijving: Kortsluiting warmestartvoeler.


Oorzaak: Kortsluiting warmestartvoeler. Oplossing: NTC defect, draad aan massa, stekker vochtig.

Koude voeler TTB onderbroken. Hete voeler TTB onderbroken. Onderdeel: Aansluitdelen. Ik heb dit ketel al jaar nog nooit problemen geha tot eergisteren het viel uit wij starten het terug op maar het blijft uitvallen, nu zitten we zonder warm water. Hallo Ik sluit me aan met een vraag als het kan.


Ongeveer een jaar geleden heb ik dezelfde probleem gehad. Twee monteurs zijn langs geweest. Contact gehad met Valliant.


Beide zeiden ze dat de printplaat defect was, maar ik hoorde ook dat het iets met rookgassen is. Een van die twee zei dat de hele . Hallo, Ik ben bij u terechtgekomen bij mijn zoektocht naar de betekenis van foutcodes van mijn Vaillant CV ketel (type VC254). Ik krijg de codes Fen F1 gevolgd door Fwaarna de ketel zichzelf uitschakelt (?). Ik zag in het digitale display dat de temperatuur die normaal ver onder de 1graden blijft . Nu zag ik ook dat de druk wat laag was, en deze heb ik dus opgevuld.


De geiser ( Vaillant ) is redelijk nieuw, jaar ou en recentelijk nog onderhouden. Je weet het nooit zeker, maar het lijkt daarmee nog goed natuurlijk. Er zit een resetknopje op, die hebben we ingedrukt toen we na het een paar keer geprobeerd te hebben foutmelding Fkrijgen, fout bij aanslaan.

Van 9 van de jongste generaties Vaillant hr-ketels horen wij niets. Er is geen duidelijkheid wanneer het wel en niet optreedt. Storingscode Fbetekent: verkeerde boilerinstelling, . Er zou onderhoud en nazicht moeten gebeuren aan mijn valliant turbomag gasbrander. Deze valt regelmatig uit zonder een foutcode te geven ik vermoed de voeler ofwel teveel kalk in de leiding want warmwaterleiding heeft pak minder druk in vergelijking met de koude toevoer. De gebruiker draagt hiervoor zelf het risico.


Vaillant onderdelen zonder voorafgaande toestemming van Vaillant Nederland. Mon -Fri 8am-9pm (Sat 9am - 1pm). This site has been updated to a platform that supports .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts