donderdag 17 januari 2019

Wel verwarming geen warm water remeha

Misschien kun je jouw warmwaterprobleem met onze tips wel zelf oplossen. Als je problemen hebt met het verkrijgen van warm water kan dat verschillende oorzaken hebben. Wanneer je geen warm water kunt tappen, adviseren wij je in eerste instantie te controleren of de ketel of thermostaat een storing aangeeft. Hoi, Wij hebben een remeha WEco, sinds vanochtend brand de verwarming als een zonnetje terwijl we hem niet eens aan hadden.


Gisteren is de CV-monteur bij ons komen kijken omdat wij nog wel verwarming hadden, maar geen warm water meer uit de kranen kregen.

Wat bleek na heel lang zoeken nou het geval te zijn. Iemand had de thermostaatkraan van de douche op koud gedraaid! Daardoor kwam een mechanisme in werking waarvan het . Spring naar Geen warm water : wat kunt u zelf doen?


Indien u een combiketel heeft: controleer of de verwarming het wel doet. Geef dit door bij het eventueel melden van de storing. CV ketel ( Remeha ) in storing geeft geen warm water , wel verwarming.

Type klus: CV-ketel repareren, onderhouden of verplaatsen. Soort woning: Rijtjeshuis. Doorvoer: Ja, dakdoorvoer.


Er bleef wel een gasvlam icoontje staan (indicatie dat verwarming nog wel aan staat?). Op de ketel was ook de code veranderd van ( verwarming ) naar ( warmwatervraag ) en liep de temperatuur op van naar graden. Komt er geen warm water uit de kraan? Feenstra-monteur Erwin Kremers komt al vele jaren bij mensen thuis en heeft álles al meegemaakt op verwarmingsgebied.


Maar het komt wel degelijk voor dat mensen tijdens het opruimen of stofzuigen per ongeluk de stekker eruit trekken. Heeft u geen warm water meer? Controleer op de display van het toestel of er een storingscode zichtbaar is.


Ik heb sinds een week dat ik regelmatig geen warm water meer krijg, vandaag de hele dag niet. De ketel reageert gewoon op Toon, geen probleem met de verwarming en ik heb normale waterdruk. Ik neem aan dat het water van de warmwater tappunten gewoon koud blijft maar wel stroomt. Ik krijg dagelijks de Emelding op mijn Remeha. Ik hou dan de R knop enkele seconden ingedrukt waarna de boel activeerd en weer prima werkt.


Hierna springt de boel terug naar de foutcode en is mijn warm water of verwarming weer weg.

Soms blijft het uur lang goed gaan, soms geen uur. Het komt wel eens voor dat jouw Remeha Avanta 28C CW(tijdelijk) geen verwarming of warmwater levert. Dit is natuurlijk zeer vervelend en dient opgelost te worden. In sommige gevallen kun je de storing zelf oplossen, daarbij helpen wij je graag. Maar natuurlijk kun je bij Geas Energiewacht altijd terecht met storingen . Je hebt geen verwarming en geen warmwater.


Is de waterdruk van je ketel beneden de bar? Geen getal op het scherm van de ketel. Zo ja, bijvullen tot bar. Veel voorkomende storing verwarming en de mogelijke oorzaken zijn: 1. De radiator wordt niet warm 2. Ik heb een combi-ketel, geen warm water , maar wel verwarming 6. Hoe moet ik mijn ketel bijvullen?


Afgelopen Zaterdag is bij ons Toon geplaatst, deze is in combinatie met een Remeha Avanta 24C Nu krijg ik bij de aanvraag van warmwater iedere keer een storingsmelding van de ketelmodule dat deze geen verbinding heeft met de ketel. De watertoevoer naar de ketel toe dichtdraaien. Dan gaat er geen water meer richting verwarming en kun je kijken of er wel warm water uit de kraan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts