donderdag 17 januari 2019

Muffe lucht ventilator auto

Niet zo gek, de luchtinlaat zit immers in de parafan, kort achter de motor en de geur van koelvloeistof is behoorlijk doordringend. Ik weet niet wat je onder muf verstaat, maar het zoete van . Auto Airco en tips oorzaak stank muffe lucht in auto - Autoweetjes. Sinds een aantal weken heeft mijn kleine allesje een klein probleempje.


Hij brengt mij braaf naar waar ik wezen moet, maar de lucht in de auto. Eerst nog gedacht dat het lag aan mijn niet zo fijn ruikende paardenschoenen, maar dat is het niet.

Uit het ventilatie systeem komt een rare vochtige lucht. Last van een hardnekkige vieze geur in uw auto ? Lees in deze blog van Strooming over oorzaken mét tips om ervan af te komen. Wij bieden tips en oplossing! Wat jij ruikt is waarschijnlijk een hele muffe lucht , die verdwijnt als je airco een halve minuut aan staat. Als je een sterk muffe geur ruikt als je de airco aanzet, is dit waarschijnlijk doordat er schimmel in de ventilatiekanalen van je auto zit.


Dit probleem kun je oplossen door de leidingen van je . Dan heeft de auto hoogstwaarschijnlijk een gaslek.

Vooral als u de ventilatie of airconditioning aanzet ruikt u deze lucht heel sterk. Check eerst waar het lek zit, dit kan in de buurt van de motor zijn, bij de O- ringen in het motorcompartiment. Check daarnaast de uitlaatpijpen en uitlaatdemper, . ZONDER airco dan komt er een muffe lucht uit,(clima staat dan op gr) de interieurfilter is nieuw. Beste is gewoon airco aanlaten en stand warmer zetten. Iemand een tip hoe deze lucht te verwijderen?


Heeft iemand een idee hoe ik de geur kan verwijderen die ontstaat als ik de ventilatie aanzet (voornamelijk bij gebruik kachel),Ik weet dat er van HG een potje verkrijgbaar is die je in een dichte lopende auto moet zetten en dan de airco aan (verwijdert dan de airco geur ) maar of dit ook werkt bij een kachel . Zet de airco op auto steeds dus kun je hier wat verkeerd mee doen? Met airco in je auto , zul je minimaal 1x per jaar het systeem laten checken. WvR schreef: Muffe geur uit de ventilatie is een typisch airco-kwaaltje. Mijn Volvo Skrijgt de laatste tijd te maken met een vieze stinklucht in het interieur. De eerste keer stonk het naar vis, en de laatste paar keren rook het naar konijnekeutels of . Sinds kort ruik ik een vieze muffe lucht in de auto bij het instappen.


Als ik de ventilator aanzet lijkt het even erger te worden waarna het verdwijnt. Vooral wanneer het geregend heeft en daarna de zon op de auto heeft gestaan. Er wordt niet gerookt in de auto.


Nieuwe autogeur bestrijden.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Zet je de airco aan, dan verspreiden deze bacteriën en schimmels zich in je wagen waarbij ze een muffe geur achterlaten. Voor de behandeling verwijder je eerst de filter, dan zet je de ventilatie op, waarna je de spray in het inlaatkanaal spuit. In het voorjaar had ik ook muffe lucht in de auto , spuitbus airco-reiniger ( Valeo € 15.-)gehaald.


Recirculatie aan, luchtfilter er uit, via slangetje in het luchtkanaal naar de verdamper de bus leeg gespoten. Het hielp wel maar na enkele weken was de stank weer terug. Begin juli, gelijktijdig met de APK, heb ik . Een paar minuten later is het weer koud genoeg in de auto , en toen heb ik hem dus weer uitgezet. Pas op het moment dat ik hem uitzet, komt dus de stank uit de ventilatie. Hoe een vieze geur uit een auto verwijderen?


We kennen het allemaal: je opent het portier van een auto en een vieze of muffe geur komt je tegemoet. Hoe mooi die wagen ook is, als. Vervolgens start je de ventilatie (maximaal vermogen, stand recirculatie met koeling) en zet de verwarming af. Dan laat je de enzymen hun . Zet de ventilator van de auto minuten lang op recirculatie.


Doe de deuren open, de motor aan en zet de ventilator op recirculatie terwijl je de rest van de auto schoonmaakt. Terwijl jij de rest van de auto schoonmaakt en alle rookgeur eruit poetst kan er frisse, verse lucht door de hele auto stromen waardoor de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts