donderdag 7 november 2019

Geen gas na afsluiten hoofdkraan

LS ben aan het klussen in mij jaren dertig huis, en heb bij het verwijderen van de keuken netjes de hoofdkraan dichtgedraaid. Bklep na het openen van de gaskraan bij de meter ook de tijd gunnen om een tegendruk op te bouwen zo dat hij weet dat er geen openverbinding is. Meer resultaten van forum.


Systeem drukloos geweest en nu geen gas meer? Ik heb de gaskraan in de meterkast dichtgedraaid en het systeem leeg laten lopen (ongeveer een week geleden). Bekijk waar de hoofdkraan zich bevindt.

De hoofdkraan staat open en u heeft nog steeds geen gas. Een gasgebrekbeveiliging , ook wel B-klep genaam is een gasklep die de gastoevoer afsluit als de gaslevering faalt terwijl toestellen aanstaan. Zodra de binnenleiding voldoende druk heeft, er wordt dus geen gas afgenomen omdat alle toestellen dicht zijn, dan opent de gasgebrekbeveiliging weer. Uw gastoevoer is onderbroken. Er komt geen gas uit de gaskraan , uw CV meldt: geen gastoevoer.


Als er geen algemene storing ( vraag de buren!) is kan het zijn dat er een individuele beveiliging is die is dichtgegaan . Bij woningen die na het bouwen van de woning in twee of meer zelfstandige woonruimtes zijn verdeel kan de hoofdkraan zich op diverse plekken in de woonruimte bevinden. Als de hoofdkraan in de meterkast gemonteerd is, zit deze altijd onderin, dus onder de elektriciteitsmeters en vaak ook onder de gasmeter. Indien één van de aangesloten gastoestellen defect is kunt u de bijbehorende gaskraan en zonodig de hoofdkraan afsluiten.

Bij herstel van een storing moet u vóór het openen van de hoofdkraan nagaan of de overige kranen gesloten zijn, zodat er geen gas vrij kan uitstromen. Bij een storing vóór de meter dient u het . U heeft dan direct contact met uw netbeheerder. Na de melding komt uw netbeheerder (in dit geval Liander) zo snel mogelijk in actie om de storing op. Is alleen de gastoevoer in uw woning uitgevallen?


Is er nog steeds geen gastoevoer , dan is waarschijnlijk de gasdruk weggevallen. Controleer of de gashoofdkraan bij de gasmeter geopend is. Ook heb ik mijn onderhoudsmonteur van mijn cv de apparatuur na laten kijken, hier bleken geen storingen o. Dit zou mogelijk wijzen op een zeer klein lek. Hij blijkt niet de apparatuur te hebben om dit te . Draai voor uw en onze veiligheid de hoofdkraan voor gas in de meterkast dicht.


Als uw verwarming door gas wordt gevoed (gashaar CV-ketel enz.) werkt die niet zonder gas. Wat u kunt doen: zet van tevoren de verwarming hoger en houd tijdens de onderbreking deuren. Als u elektriciteit of gas laat afsluiten , blijven uw aansluiting en meters zitten maar kunt u geen energie afnemen. Als ik het aan Gc vraag dan beginnen ze direct over kosten voor afsluiten omdat je verplicht zou zijn te betalen zolang je een aansluiting hebt. Ergens las ik dat user Pascal Saul uiteindelijk bij de leverancier geen gas meer in het contract afnam waarna Liander gratis of voor rond €1de meter komt . Ivm het gevaar zou ik er een expert bijhalen, deze hebben vaak een gasmeter bij zich, hiermee kunnen ze minimale lekkages opsporen welke met het menselijk neus niet waarneembaar zijn.


Snel tot actie overgaan! Ik heb dat gedaan door het plaatsen van zonnepanelen en wel zodanig dat ik bijna geen gas meer ver.

Nu zou ik mijn gasmeter willen afsluiten om over een jaar te bekijken of het helemaal zonder gas kan. Nu kan ik natuurlijk simpel denken maar waarom sluit u dan de hoofdkraan niet af. Na het aanleggen van gasleidingen zullen wij de leidingen afpersen om zeker te stellen dat er geen lekkages zijn opgetreden.


In een horeca keuken is een gas - gebrekklep verplicht die een binnen installatie beveiligd bij het wegvallen van de gasdruk , zodat bij het terugkomen van de gasdruk geen onverbrand gas kan . Normaal gesproken zou er geen gas verbruikt moeten zijn. Terwijl de hoofdkraan dus dicht staat ! Ik ben namelijk erg benieuwd of er meer mensen met dit probleem zijn, of dat dit geval opzichzelf staat. Het gaat op een gasmeter. Draai vervolgens het aftapkraantje ( na de watermeter) open.


Draai de hoofdkraan van Brabant Water dicht. Laat wat water weglopen. Als er na een tijdje geen water meer uit het kraantje komt, betekent dit dat . Denk goed na als dagenlang je huis onbeheerd is.


Meestal bevindt zich in de woning een kraan waarmee je de watertoevoer naar de buitenkraan afsluit. Als je de Cv-ketel niet stand-by houdt omdat het geen winter is, en dus geen kans op vorstschade, kun je de gashoofdkraan volledig dicht draaien, dan kan er zeker . Van Tongeren stuitte via vrienden op het onderwerp. Helemaal gratis lijkt me niet realistisch, maar de 6euro van nu is echt veel te veel.


Verder lezen na de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts