dinsdag 5 november 2019

Thermostatische douchekraan werkt niet meer

Hallo, Ik krijg geen heet water meer uit mijn thermostatische kraan in douche. Als ik de thermometer onder de kraan bij de wastafel(ook in de badkamer) hou gaat deze boven de graden. Dit zijn keramische schijven, en als er maar een klein vuiltje inzit dan werkt de boel niet meer. Ik heb een thermostatische kraan , en hoeveel ik aan de temperatuurknop draai, het wordt maar niet kouder.


Op zich wel wat jammer, want het water is nu vrij heet, nog maar net verdraaglijk om eerlijk . Onlangs werkte onze thermostaatkraan in de douche niet meer goed.

Daarna was het probleem niet meer de lauwe temperatuur, maar bleef de douche verschrikkelijk heet. Op dit moment begint de temperatuur lauw waardoor ik de kraan flink naar heet toe moet draaien om warm water te krijgen. Thermostaatkraan wordt niet meer heet. We kunnen eigenlijk niet meer douchen. Nu hebben we nog wel een ba met een kraan die wel warm water geeft en een wastafel met kraan die het ook gewoon goed doet.


Kan het dus zijn dat de douchekraan van binnen kapot is zodat hij . Inregelen en afstellen van een thermostatische douchekraan. De instructievideo is een aanvulling op.

Onlangs installeerde ik een thermostatische douchekraan in onze nieuwbouwwoning (warmwatervoorziening via doorstroomgaswandketel). Alhoewel het linker aansluitstuk van de kraan heet wordt, komt er geen warm water uit de sproeikop, zelfs niet op de maximumtemperatuur. Ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de ketel maar aan de thermostaat in de kraan. Deze is vaak te vervangen door.


Hoe werkt een thermostaatkraan? Het was eigenlijk vrij simpel. Eén kraan wilde niet meer , die heb ik uiteindelijk vervangen. Ik had het binnenwerk kunnen vervangen (dat kan met Grohe-kranen ) maar een nieuwe was maar een klein beetje duurder.


Dat plaatsen heb ik ook zelf gedaan en ik heb de temperatuur ingeregeld met behulp van . Toch even melden dat een thermostatische douchekraan en een doorstroom( boiler) niet samengaan. Uiteindelijk de thermostatische kraan terug opgedraaid met nieuwe teflonband en tot mijn verbazing werkt de thermostatische kraan nu weer naar behoren. Toch wordt het water niet echt warm genoeg met de kraan in de warmste stand. Waar zou dat aan kunnen liggen?


Moet ik extra afsluiter monteren in de koudwater toevoer om deze iets te knijpen zodat er meer warmwater dan koudwater binnen komt? Heter kan het water niet worden en zo kun je niet branden aan te heet water. Maar … heeft u zich wel eens afgevraagd hoe die thermostatische douchekraan nou precies werkt ? Ze zijn dus zo geplaatst dat als het spiraaltje uitzet er minder warm water en meer koud water door kan stromen.

Er werd eerder al de vraag gesteld hoe het werkt maar het gaf me niet echt een antwoord op wat ik zoek. Die zijn dus zo geplaatst dat als het spiraaltje uitzet er minder warm water doorstroomt en meer koud water. Kalk in een thermostatische kraan. Met de GROHE Precision Trend douchekraan word je nooit meer verrast door ijskoud water.


Dankzij GROHE CoolTouch wordt de thermostaatkraan van de buitenkant nooit warmer dan de ingestelde temperatuur zodat je je huid niet zult branden. Een thermostatische douchekraan mengt het warme en koude water tot de temperatuur van jouw keuze. De temperatuur van het water blijft tijdens het douchen constant hetzelfde. De snelle responstijd betekent dat zelfs als iemand elders in het huis een kraan opendraait of het toilet doorspoelt, de temperatuur van jouw . Vandaag lieten ze me weten van de technische dienst dat een thermostatische kraan geen goed idee is bij het gebruik van een doorstromer. Het kraanleertje is een rubberen schijfje op het uiteinde van het bedieningsmechanisme van de kraan.


Om de waterstroom te blokkeren wordt het tegen de watertoevoer in de kraan gedrukt. Na verloop van tijd raakt het leertje versleten, komt er kalk op te zitten en sluit het niet goed meer af. De wijze waarop de kraan moet . Op zoek naar een energiezuinige en gebruiksvriendelijke kraan voor in de douche? Kies voor een thermostatische douchekraan. En ook in de douche bewijzen ze dagelijks hun nut.


Bij een gewone mengkraan open je beide kranen tegelijkertij waardoor er meer water wegstroomt. Bovendien hoef je bij een thermostatische mengkraan de tempe- ratuur van het water niet zelf te regelen, waardoor je dus eerder het water .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts