vrijdag 4 oktober 2019

Thermostaatkraan geeft weinig warm water

Ik heb een probleem met de thermostaatkraan van de douche (een Grohe Sensosa-type). Hij gaf al weinig kracht, maar de laatste tijd wordt het wel heel droevig. Nieuwe thermostaatkraan geeft minder water dan. Zonder kraan komt er wel genoeg water uit de warm water leiding (ik had de koude leiding afgedopt en toen het water aangezet en toen kwam er wel een flinke straal uit de muur).


Een thermostaatkraan voor een douche levert ook niet genoeg water voor een bad. Dus zit het ook niet in de douchekop.

Nu is mijn vraag kan het probleem toch nog in de thermostaatkraan zitten en moeten we een nieuwe kopen of kan er een ander probleem zijn? Hallo, Ik krijg geen heet water meer uit mijn thermostatische kraan in douche. De druk op de wastafel . Ik heb al het hoofdstukje ijken van mijn beschrijving van de kraan gedaan maar dat helpt weinig. Is een klusje van minuten waarna je weer heerlijk warm water hebt.


Weinig waterdruk in de douche. Aangezien de warmwatervoorziening altijd de beperkende factor is, zal het koude water worden terug geregeld en zal dit in een kleinere waterdoorvoer leiden. Onze oude grohe thermostaatkraan werd niet meer warmer dan graden wat mijn huisgenoten niet warm genoeg vonden en i.

Er kwam opeens nog maar heel weinig water bij warm watervraag. Koud water geen probleem. Meer resultaten van radar.


Reparatie van het probleem van de lage waterdruk in de keuken of badkamer kranen. Thermostaatkraan water wordt niet heet, hoe kan ik dit oplossen. Wij ontkalken dan altijd de douche thermostaatkraan. Hoe werkt een thermostaatkraan ? Thermostatische kleppen zorgen ervoor dat het koude en hete water zodanig worden gemengd dat het water constant de door jou ingestelde temperatuur heeft.


Als de watertoevoer verandert reageert de thermostaat . Hallo, Ik heb een thermostatische douchekraan die het water echt niet warm krijgt. Ik vermoed dat de kraan niet correct werkt, maar ik vraag me ook of het systeem van werken van deze kraan correct is. Hoelang is de normale levensduur van bv een dure Grohe thermostatische kraan ? De mijne, na vijf jaar, gaf water dat onvoldoende warm was. Mijn badkamer was totaal gerenoveerd door een gekende firma, dus niet door klusjesmannen. Die firma stak er een nieuw binnenstuk in.


Soms kan ik mijn toilet niet eens normaal doorspoelen vanwege te weinig druk. Als je dan wel een goeie douche hebt, zou het kunnen zijn dat de ketel niet voldoende warm water heeft.

Onze douchekraan gaf ook steeds minder warm water. Gelukkig geeft hij nog wel lekker warm water , maar de temperatuurinstelling klopt niet meer. Aan de andere kant: er valt weinig te verliezen, want in het ergste geval mol ik de kraan en moet die worden vervangen. Gedetailleerde omschrijving: Een goedendag, Onze inbouw thermostaat kraan van het merk.


Grohe geeft geen warm water meer, of te weinig. De cv ketel is na gekeken en werkt goed. De thermostaatkraan in de douche (waarschijnlijk Grohe) geeft geen goed warm water meer, ook al zet je hem op zijn warmst.


Waar ik verbaasd over ben is dat er niet gezocht is naar de oorzaak, maar gelijk gezegd werd: de thermostaat is kapot en die moet vervangen worden. Terwijl ik op internet heb . De knop voor koud water wordt vrijwel altijd gemarkeerd met een blauw merkteken en de knop voor warm water met een rood merkteken. De thermostaatmengkraan , meestal kortweg thermostaatkraan genoem is voorzien van een thermostaat die één van de twee toevoeren (meestal de koude) automatisch regelt . GROHE thermostaatkranen zijn ontworpen met de meest gevoelige thermometer in gedachten: je huid. Onze thermostaatkranen , gemaakt van de beste materialen, zijn voorzien van toonaangevende technologieën die veiligheid en comfort garanderen tijdens het douchen.


Deze boiler geeft dan extra vermogen aan je huidige verwarmingsinstallatie waardoor de hoeveelheid warm water per minuut toereikend wordt. Het voordeel van een elektrische boiler is dat deze overal geplaatst kan worden waar water en elektra is en weinig onderhoud behoeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts