vrijdag 4 mei 2018

Cv bijvullen expansievat

Bijvullen via expansievat. Vorig jaar Februari in een nieuw huis getrokken. Na een jaar is het dan niet vreemd dat de. CV installatie moet worden bijgevuld.


Eerder had ik hier nog niet over nagedacht, maar in mijn voorgaande woningen heb ik dat kunstje al eerder geklaard. Een eerste zoektocht naar een .

U wilt uw CV -ketel bijvullen en het expansievat ontluchten? Stappenplan voor het bijvullen van uw Nefit, Intergas, Vaillant en Remeha verwamingsketel! Loopt de druk tijdens het cv -ketel bijvullen met water onevenredig snel op?


Dan is het expansievat waarschijnlijk defect. Deze moet je zo snel mogelijk te laten vervangen. Gebruik de cv -ketel in de tussentijd niet, om meer schade te voorkomen.


Ik wil mijn cv installatie gaan bijvullen (voor de eerste keer, mijn nieuwe woning). LsrPMrh_XE Vergelijkbaar aug. Moviq legt je stap voor stap uit hoe je.

De drie meest voorkomende oorzaken zijn een tranende leiding, een lek expansievat of een scheur in de warmtewisselaar van uw CV -ketel. Als de leidingen intact zijn, moet het expansievat gecontroleerd worden. Klop op de onderste helft van het expansievat. De onderste helft klinkt hol vanwege de . In dat geval raden wij u aan contact met de storingsdienst van Feenstra op te nemen, zodat wij zo snel mogelijk het lek kunnen achterhalen en oplossen. Wanneer de druk tijdens het bijvullen met water onevenredig snel oploopt, dan is hoogstwaarschijnlijk het expansievat defect.


Luchtbellen veroorzaken borrelende geluiden in leidingen en radiatoren en zorgen dat die niet helemaal warm worden. Het systeem ontluchten verhelpt dit. Controleer geregeld het waterpeil van je CV.


Bij de volgende opwarming loopt de druk zo hoog op, dat het overstort- of veiligheidsventiel het overtollige water in de afvoer lost. Hierdoor gaat de druk in de . Op mijn chauffageleidingen staat een expansievat van l gemonteerd. Uw cv - installatie is een gesloten kringloop van met water gevulde verwarmingstoestellen, leidingen en verwarmingsketel.


Als die druk te laag staat (is te laag) dan moet je water bijvullen en niet het expansievat oppompen. Ketel gaat dan rare geluiden maken maar zodra deze weer met water is bijgevuld werkt ie weer naar behoren. Het komt er op neer dat we minimaal keer per week de ketel moeten bijvullen. Het expansievat is intussen al vervangen en opnieuw gecheckt, waarna is gebleken dat deze niet kapot is. Als de CV -ketel opnieuw gevuld is, is het niet vreemd dat je vrij snel daarna een keer moet bijvullen.


Systeem rustig drukloos maken en als het expansievat leeg is dan zakt op dat moment de druk gelijk naar nul.

Hoe vaak per jaar je CV -installatie bijvullen is nog normaal? Waar blijft dat water en waarom moet ik het iedere keer weer bijvullen om de druk op peil te houden? Ik herken het probleem, en bij mij waren alle bijvulproblemen na vervanging van het expansievat opgelost.


Bij een defect expansievat , loopt het weg via het overloopventiel en de afvoer die bij de cv -ketel zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts