woensdag 16 mei 2018

Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

Thermostaatkraan water wordt niet heet, hoe kan ik dit oplossen? Hallo, ik ben bezig met de badkamer te verbouwen. Maar nu komt er geen heet water eruit.


Grohe thermostaatkraan wordt niet echt warm. Helaas wordt mijn water nu niet warmer dan 41° C, de Junkers staat als test op i.

ECO, maar tevergeefs Heb de 38°C stand kunnen instellen, maar echt stabiel is dit niet ( niet zoals vroeger). Heb er niet zo heel veel verstand van, maar hoe was de situatie dan voordat je die nieuwe kranen installeerde? Ik heb trouwens een thermostaat kraan in bad. De wastafel in de badkamer is wel gewoon gloeiend heet (geen thermostaat). En de keuken is ook gewoon goed heet.


Ik snap er niets van, is er iets kapot aan mn thermostaat? Als ik de warmwater kant van de thermostaat voel dan is die ook echt heel heet, . Mensen, afgelopen donderdag is hier een nieuwe CV-ketel geplaatst, een Intergas Kombi Kompakt.

Hij doet het prima, afgezien van in. In de badkamer wordt het kraanwater van de wastafel wél heel heet maar in de douche niet. Is het een thermostaatkraan ? We are all atheists about . Dus inderdaad denk ik ook.


Al een tijdje heb ik het idee dat mijn douche steeds kouder wordt. Ik dacht eerst dat het tussen mijn. Wij ontkalken dan altijd de douche thermostaatkraan. Id nieuwe kraan (of de kraan fixen, maar zo handig ben ik niet ) en je hebt weer warm water. Een Grohe Precision Joy thermostaatkraan gekocht en gemonteerd.


Er kwam opeens nog maar heel weinig water bij warm watervraag. Koud water geen probleem. Kon geen oorzaak bedenken, dan dat de combinatie van CV ketel ( Atag A244C) en kraan niet goed was en deze kraan terug gebracht en . Ik denk dat die nieuwe thermostaatmengkraan gewoon niet goed is, of niet goed afgestel dat kan gebeuren, vooral bij de goedkope rotzooi zoals dit . De knop voor koud water wordt vrijwel altijd gemarkeerd met een blauw merkteken en de knop voor warm water met een rood merkteken.


Sinds een paar dagen wordt het douchewater slechts langzaam warm en echt heet wil het niet meer worden. Dit terwijl uit de overige kranen.

In deze instructievideo laat we u zien hoe u bij een thermostaatkraan van Varono de temperatuur kunt. Dit niet omschakelen komt vaak voor bij wat oudere ketels door kalkafzetting in de driewegklep. Ten derde kan een deel van de branders het niet doen waardoor het water minder warm wordt. Laat iemand de warmwaterkraan in de keuken helemaal open draaien terwijl de inlaatcombinatie bij de cv-ketel dicht staat. Als je er een monteur bij moet halen is het wellicht beter een nieuwe thermostaat kraan te kopen.


Kapotte thermostaatkraan ? Zomers geen probleem en werkt onze thermostaatkraan van onze douche prima, maar zodra het koud wordt is het niet lekker meer. De rest van de kranen in het huis worden wel gewoon heet. Zou een nieuwe thermosstaat kraan zin hebben ? Als er elders in huis warmwater wordt getapt, wordt de douche koud. Een thermostaatkraan zal dit probleem ondervangen.


Heeft u al een thermostaatkraan en treedt het probleem toch op dan is er sprake van een defect. Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden. De thermostaat reageert blijkbaar niet meer op temperatuurverschillen van het water.


Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts