dinsdag 15 april 2014

Nefit smartline hr geen warm water

Vooral in de zomer als er geen vraag is voor de CV komt het. U heeft normaal gesproken geen extra kosten. SmartLine of SmartLine Basic: Type cv-toestel. HR : Hoog Rendement singletoestel zonder warmwatervoorziening.


HRC: Hoog Rendement combitoestel.

Ik heb een Neft smartline HR ketel. Kan deze melding 6a niet vinden in de handleiding. Als ik op reset druk doet de ketel het een tijdje, maar valt toch weer uit waardoor ik geen warm water heb en verwarming uit gaat. Deed het eerst geweldig, maar nu moet je de warme kraan bij herhaling op nieuw aanZetten om warm water te krijgen.


Heb nu (jaar later) geregeld foutcode 6A. Met als gevolg geen warm water. De warmwater sensor is losgemaakt (natuurlijk alleen de stekker anders heb ik een mooie waterval.) Geen warmwater.

Mijn Intergas HR Tapcomgort heeft ook een Eco stan maar die leert in het verbruik van de CV. De ketel had een te lage druk, ik heb het water gevul maar tijdens het vullen liep het water er net zo hard weer uit. Hierna viel de kamerthermostaat uit en heb daarna . Eentje met het expansievat in de ketel (ivm. de ruimte).


We hebben dus geen verwarming (wat op zich geen probleem is, het is warm zat) en geen warm water (wat iets erger is omdat we ons zoontje morgen wel normaal willen kunnen douchen). In het boekej van de ketel staat er bij, Blokkerende storing: Het temperatuurverschil . CW = Comfort Warm Water. De ketel kan het huis verwarmen en maakt gebruikmakend van de platenwisselaar warm water.


Het omschakelen tussen het huis verwarmen en warm water leveren kost een paar seconde. De fabrikant specificeert deze . De temperatuur van de verwarming blijft oplopen ongeacht wat je met de thermostaat doet, warm water heb ik echter niet. Ook zie ik geen storingsmelding op de dislay.


Warm water geeft hij wel maar de cv verwarmt hij niet! Alle installateurs in Nederland zijn aangeschreven over een recallaktie voor de Smartline en de Smartline Basic toestellen. Nefit dragen een CW-label.

In de Toon staat de tapwater temperatuur op graden en staat de optie van voorverwarmen van tapwater aan. Als ik de optie van tapwater voorverwarmen in toon uitzet heb ik helemaal geen warm water meer! Dit is een prestatielabel .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts