maandag 25 januari 2016

Airco buitenunit maakt lawaai

Door de warmte maakt de airo bij de buren overuren. Hij staat nu dag en nacht te loeien, daar krijg je. Het probleem wat ik heb met de airco van de buren is, dat hij continu aanstaat en flink bromt.


Met warm weer is het logisch dat iemand zijn airco wil gebruiken, maar ik hoor het ding wel in het hele huis. Dat zoemen binnen is niet zo hard en in principe binnenshuis met de deuren en ramen dicht nog net te .

Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Ikzelf woon in een appartementencomplex en heb het voorelkaar gekregen om een airco in huis te hebben met de buitenunit op het balkon zelfs als de buren op hun balkon zitten horen ze mijn airco niet zelfs niet in de nacht als al het omgevingsgeluid weg is. Ik heb een airco met een buitenunit aangeschaft. Dus wat ik er mee wil zeggen is dat het lawaai hangt geheel af van de omgeving.


Maakt een airco binnenunit veel lawaai ? De airco systemen die vandaag de dag geproduceerd worden zijn niet alleen steeds zuiniger, maar ook steeds stiller. In zowel een airco binnenunit als in een airco buitenunit zit een ventilator. In de airco binnenunit dient deze om de koude lucht de ruimte in te blazen.

Een luxe als u binnen zit en het in de zomer warm is. Vooral bij de grotere buitenunits kan er behoorlijk wat geluidsoverlast ontstaan. Vaak worden buitenunits op een frame gezet en voorzien van trillingdempers. Hallo, Ik ben van plan een airco aan te schaffen.


Hoeveel lawaai een airco nou daadwerkelijk maakt ? Het zou super zijn als iemand dit. Ik laat in ons nieuwe huis een een multisplit airco aanleggen, omdat deze buitenunits een dubbele ventilator hebben maken ze iets meer decibellen dat. Wel zo prettig voor de buren!


Bij een kennis van me staat bij de . Een goede airco die op gemiddeld niveau staat ingeschakel hoor je amper. Dat geldt trouwens ook voor de buitenunits (wel zo fijn voor de buren). Houd rekening met de technische details bij het bestellen van je airco.


Elke dB(A) betekent een verdubbeling van . Het geluidsniveau wordt uitgedrukt in decibellen (dB(A)). Even over het stiller maken van een buitenunit van een compacte airconditioning. Ik ga hierbij uit van een unit voor plaatsing verticaal op een dak of opgehangen aan een gevel.

Sedert een 3-tal jaar wonen we op een appartement met op de gelijkvloerse verdieping een handelszaak. Op enkele meters van ons terras (en idem voor de bewoners van de andere appartementen) staat de grote airco van de winkel. Een blijkbaar erg verouderd toestel. En dat maakt voortdurend erg veel . Daarna installeert men de buiten unit. Overleg met de installateur wat de.


Hoe krachtiger de ventilator moet draaien hoe meer geluid deze maakt. Alleen als de compressor in bedrijf komt hoor je dat goed buiten. De split maakt weinig lawaai. Mijn buren horen dit niet, ook in de nacht niet. Het is daarbij wel van belang dat de buitenunit goed gemonteerd is op dempers . Ik kan de buitenunit op het dak plaatsen of aan de muur.


Ik ga de AIRCO boven het hoofdgedeelte van het bed monteren en de buitenunit op het dak zetten. Oude en slechte airconditioners wilden nog wel eens geluidshinder veroorzaken. De nieuwe en moderne apparaten zijn fluisterstil en zijn praktisch. Of ontsiert hij je woning? Dan is een geluidsdempende Climeleon unit cover de oplossing.


Bekijk hoe het geluid van een warmtepomp in Bornem met meer dan 7dB gedempt wer met metingen door een geluidsexpert. Mobiele airco : ik heb een kiepraampje in de keuken waar ik een plaat met een gaat voor de buis naar buiten zou kunnen inmaken. Prio hier is een airco die niet té veel lawaai maakt (probleem met mijn oortjes) en relatief compact is, energieverbruik maakt niet uit. Ik heb buitenunits met daarop aangesloten binnenunits. De installatie werkt kwa techniek mooi alleen valt op dat de buitenunit veel lawaai maakt.


Airco in de slaapkamer om het snel koeler te krijgen zonder herrie zonder slang. De vaste airco wordt dus door een monteur geïnstalleerd met een binnen- en buitenunit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts