donderdag 28 januari 2016

Ford fiesta airco problemen

Focus schijnt lek te zijn ( volgens quick fit). Hoe speur ik zo,n lek nu op want een repair is duur . Airco probleem Ford Fiesta - AutoWeek. Na starten van de auto werkt de airco perfect, wordt ijskoud.


Maar na een minuut of slaat deze af en wordt er totaal geen koude lucht meer geblazen.

Hallo, ik heb een probleem met de airco. Als ik deze opzet zie je het toerental niet veranderen en hoor je de compressor ook niet draaien. De airco koelt ook niet.


Ik heb al meerdere topics over dit onderwerp gevonden en de condensor bij Ford schijnt van erg dun aluminium gemaakt te zijn en dus ook vaak voor problemen te zorgen. In mijn ogen is het dan een . Om onnodige reparatiekosten en een hoog comfort de garanderen heeft elke airco onderhoud nodigt. O jee, de airco geeft problemen ! Hij koelt niet goe stinkt of geeft helemaal geen sjoege.

Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik hem door een vakman laten maken? En zo ja, waar doe ik dat dan en hoeveel kost me dat? Zelf rijden we al jaren Toyota en nimmer hebben we problemen en als er toch een kleinigheid is worden we netjes behandeld.


Reeds een tijdje merk ik dat mijn airco niet meer werkt. Komt nooit voor, zo stelde Ford nederland. De klant mag de problemen van Ford betalen. Ook een probleem gehad met cuppende achterbanden.


De bandenfabrikant stelde mij in het gelijk, het was een fout . Als de airco aanstaat en de aanjager staat aan, maar het midden van de poelie draait niet, dan is er iets mis met de koppeling van de compressor. Verder geen problemen gehad. Geloof uw handelaar in auto-onderdelen niet!


Uw enig probleem wordt het kiezen uit een gigantisch aanbod van . Foutcodes, Airconditioning. Mijn ventilator doet het niet meer op 1ste, 2de en 3de stand. Wat opzich geen probleem is want 4de stand werkt echter nog wel. Nu is mijn probleem dat mijn airco enkel aangaat op die eerste standen en afslaat bij stand 4.

Aangezien stand nog wel werkt veronderstel ik dat het contactje van de . Wanneer het expansieventiel bevriest kan er vocht in het aircosysteem aanwezig zijn. Het systeem moet worden leegghaald en dient vervolgens tenminste minuten gevacumeerd te worden om het vocht te verwijderen. Wanneer daarna het systeem opnieuw gevuld wordt kan het probleem opgelost zijn. Ik heb een ford fiesta met airco , als de voorruit weer eens beslagen is dan kan je de airco dus aanzetten, zou je denken.


Heeft lekkage gehad in de hoofdkabelboom, waardoor elektra problemen. Motor en carrosserie nog prima in orde, met.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts