maandag 30 maart 2015

Vaillant driewegklep smeren

Daarin zit een onderdeel, een zgn, driewegklep , die ervoor moet zorgen dat de ketel kan schakelen tussen verwa. Dit is een defecte driewegklep. Het indrukken gaat te zwaar en de klep komt veel te langzaam omhoog. Na een storing waarbij de ketel oververhit raakte bleek de oorzaak te liggen aan een vastgelopen.


Gebruik geen schuurpapier.

Brandspiritus is ook mogelijk. Vermoedelijk gaat de driewegklep te zwaar waardoor er vonken ontstaan tussen de koperen contacten ontstaan. Deze vonken veroorzaken zwarte aanslag welke niet meer elektrisch geleidt. Ok Clint, dank je, Je hebt het over de cartridge, dat is heb ik begrepen in wezen het binnenwerk van de driewegklep ? Dat ga ik eerst maar eens schoonmaken en smeren. Daarvoor moet neem ik aan de ketel afgetapt?


CV circuit bij warmwaterlevering. De CV functioneert verder ook prima, en uit niets blijkt dat de pomp minder werkt.

Mijn eerste vraag is of een CV pomp een fluittoon kan maken, en zoja, of ik deze dan kan smeren met . Indien het antwoord ja is, dan is de driewegklep met grote zekerheid defect. Overigens is het een bekend geval dat Vaillant problemen heeft met de warmtewisselaar. Dit uit zich in lekkage waardoor de CV druk binnen een korte tijd daalt. Veelal wordt dit veroorzaakt door gebruik van twee type materialen . Cv onderdelen Vaillant uit voorraad leverbaar afhalen of verzenden Klima-parts Waalwijk de webshop voor.


Onderdelen Vaillant cv ketel hr Solide Vhr 10S u vindt ze bij Klima-parts Waalwijk NB ruim assortiment snel besteld of afgehaald levering in geheel Nederland. Hoog efficiënte collectorpomp. Machinegeweer is eerder aan de orde gekomen geloof ik hier en waarschijlijk de driewegklep. Sleuteltje kun je ook bij warmteservice krijgen (Euro nogwat).


Honeywell heeft momenteel een probleem met een serie driewegkleppen. Diverse CV fabrikanten (o.a. Vaillant VHR) hebben er problemen mee. De klep loopt vast, en kan weer gangbaar gemaakt worden door smeren met siliconenvet (Karwij, Euro nogwat).


Hiervoor moet je de klep demonteren met . Is waarschijnlijk je driewegklep die vast staat en dan los schiet. Driewegklep uit elkaar halen en smeren met een beetje vet.

Is het opgelost als het . Ik heb een vraag je over mijn verwarming ketel Ik heb hier een vaillant 242e nu is het probleem dat de tap water niet warm wordt als de cv aan staat dan. CV - water wat eruit komt kan wel aardig warm zijn. Als de druk te laag is kan de driewegklep ook niet zo goed omschakelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts