dinsdag 7 augustus 2018

Auto lekt water airco

Ik heb even een vraagje over de airco. Meer resultaten van forum. Airco lekt water na een rit. Het lekt precies onder het midden van de auto , tussen de twee voor. Het komt vaak voor dat er een plasje water onder de auto ligt na het rijden.


Waarom-lekt-een-aircosysteem-water-ond.

Laat niet direct u waterpomp vervangen want het kan heel goed de afvoer van de airco zijn. Warme lucht uit de auto wordt gekoeld en hierdoor ontstaat waterdamp (condens). De waterdruppels worden via het airco systeem . Wanneer de airco water lekt in de auto , dan heb je wel met een probleem te maken.


Waterlek in auto door airco. Waarschijnlijk is dan een van de slangen verstopt. Hierdoor kan het water dat door de airco uit de lucht wordt gehaald niet afgevoerd worden. Als een van de slangen van de airco verstopt is, .

Ik zal er vanavond eens naar kijken. Dus leg mij eens uit hoe een airco bij het starten van een koude auto ineens water kan lekken ? Maar geen roze vloeistof onder auto. Mijn auto is lek, maar wat lekt er? Dat is nog eens een snel en duidelijk antwoord. Zal het resultaat wel terugkoppelen.


De kans is groot dat dit koelvloeistof is. Er is waarschijnlijk sprake van een lekkage in het koelsysteem. Ga niet rijden maar bel eerst de Wegenwacht voor advies.


Er ligt een plasje water onder je auto na een lange rit waarbij de airco veelvuldig is gebruikt. Het is waarschijnlijk condenswater van de auto. Reparatie airco – water. Een reparatie airco is soms niet nodig.


Kijk wat de mogelijke problemen en oplossingen zijn rondom water. Een snelle oplossing: huur tijdelijke koeling. Vraag: De airco lekt water , hoe komt dit? Antwoord: Is de stop van het .

De airco koelt de lucht af en hierbij ontstaat er condenswater , wat weg druppelt. Daarnaast is de airco meen ik ook een lucht ontvochtiger. Met andere woorden: de lucht word niet alleen gekoel maar ook word er vocht uit getrokken.


Ook dat vocht zal weg moeten. De ene auto lekt meer als de andere, net . Indien uw auto het lastig heeft (bv. in de bergen) kunt u best uw airco uitschakelen om oververhitting van de motor te voorkomen. Schrik niet als u een plas water onder de auto ziet liggen. Bij weer met hoge vochtigheidsgraad kan de airco het condenswater via de verdamper afvoeren.


Als u airconditioning lekt door door ijsvorming kan het zijn dat de airco enkele minuten harder zal gaan lekken. Zet de airconditioning uit. Plaats een emmer of een plastic bak (bijvoorbeeld aan afwasteil) onder de airconditioning om het water op te vangen. Hij gooit alleen een deel water naar buiten als ie heel hard heeft moeten werken. Soms druppelen soms met straaltjes.


De auto is er slof van en daarnaast is een flinke laag water op de bodem ook . Als ik de blower van de airco maximaal zet, wordt het water soms gewoon door de lucht roosters boven de radio in mijn gezicht geblazen. Gezien deze auto echt mijn problem car nummero uno is, hoop ik het eerste. Wou gisteren nog op stap gaan, maar toen ik mijn auto binnenstapte, zag ik een grote waterplek in mijn auto vanvoor aan de passagierskant.


Toen ik wegree was er buiten ook een plekje van water. Ik vermoed dat het de airco is, maar nu dagen verder, geen last meer van lekken. Er lekt water als ik de airco aanzet. Hallo allemaal, Gisteren heb ik een lange rit van Denemarken naar Nederland gemaakt (900km).


Na enkele uren rijden zag mijn achterruit er erg vies uit, alsof er een soort van condensatie op vormde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts