donderdag 16 augustus 2018

Thermostaatkraan ontkalken grohe

Wilt u een thermostaatkraan ontkalken ? In deze instructie video ziet u hoe u een thermostaatkraan. Inregelen en afstellen van een thermostatische douchekraan. De instructievideo is een aanvulling op.


Behandeling van de kraan. Ook het gebruik van oplosmiddellen, reinigingsmiddelen met zuur, antikalk, schoonmaakazijn of andere reinigingsmiddelen met azijn raden wij af.

Reinig uw kraan met een klein beetje zeep en een vochtige . Ik wil de binnenkant van mijn thermostaatkraan (merk grohe ) ontkalken. Nu heb ik dat met normale schoonmaakazijn geprobeer maar het schijnt dus dat. Draai de hoofdkraan van de waterleiding geleidelijk dicht.


Klik het afdekplaatje van de instelknop. Om een douchekraan van binnen te kunnen ontkalken , zul je hem voor een deel uit elkaar moeten halen. Het is verstandig om hierbij de montagehandleiding van de douchekraan erbij te pakken.


Thermostatische douchekraan ontkalken ? Wij hebben een grohe thermostaatkraan.

Heeft altijd prima gewerkt maar naar mijn idee zit er nu kalk in. Hij wordt nu niet goed warm en wordt zelfs soms. Zoals hoe u bijvoorbeeld het beste een thermostaatkraan ontkalkt.


Dat is dus vrij ingewikkel als je niet te handig bent. Hier nog een instructiefilm. Zet de kraan , voordat je gaat douchen, ook af en toe heel even in de heetste stand (linksom draaien) totdat het water te heet wordt.


Gebruik schoonmaakazijn om kalk te verwijderen. Als het een Grohe kraan is kan hij worden schoongemaakt. Onze douchekraan gaf ook steeds minder warm water. De keramische schijven zijn vies geworden door klakafzetting. Een kraan die overigens volgens diezelfde vakman niet geschikt zou zijn om te ontkalken.


Ik heb een thermostatische douchekraan vna Grohe. Deze haalt niet meer de temperatuur zoals. Om te voorkomen dat kalk de kraan weer op een bepaalde temperatuur vast laat staan heb ik al jaren de volgende. Is goed te verhelpen door demonteren en ontkalken van de thermostaat.


Reageer op deze vraag Misbruik melden. Grohe met de thermostaat aan de rechterkant en ofwel wordt het water gloeiend heet . Of stel een vraag aan een andere bezitter van uw product als u problemen heeft. Wellicht kan ik Grohe zelf bellen.

Kan de kraan er af halen en dan in de azijn leggen, maar dan moet de douche afgedopt worden denk ik omdat we anders ook niet in bad kunnen. De thermostaatkraan van het bad is nog goed omdat we hier nauwelijks in bad gaan. Ik ga eerst maar eens op vakantie.


Hansa Living x-roset topbediening 55xChroom. X- roset topbediening 55x55. Afdekset voor douchekraan met omstel. Ik doe een rondje huis om de douchekop en alle kranen te ontkalken , sommige sprietsen inmiddels alle kanten uit.


Dit hoekige, spiegelende bedieningselement past perfect bij alle producten uit de GROHE Cosmopolitan serie. Met zijn cilindervormige bedieningsknoppen regel je comfortabel de temperatuur en het watervol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts