donderdag 25 augustus 2016

Vacht van kat staat open

Help mij meer katten gelukkig maken, abonneer je op dit kanaal en. Nu valt het mij de laatste tijd op dat haar vacht openstaat. Hoe ik het anders moet omschrijven weet ik niet. Het lijkt wel of het vettig is, maar dat is het niet. Ze krijgt helaas zo van die goedkope vlootjes van de lidl of Aldi en korreltjes RC Sensible 3 niet omdat ze die nodig heeft maar omdat ons ma ooit een staaltje heeft gekregen en de kat vond die merkbaar lekkerder dan de gebruikelijke van liddl of Aldi.


Mijn vraag nu is, is het openstaan van de vacht een . Met name bij oudere katten zien we zeer vaak nierproblemen, maar ook bij jongere katten. We kunnen het nierfalen verdelen in acuut en . Ik heb hier een oudere kat lopen waarvan sinds een aantal dagen de vacht omhoog staat. Waar zou dit aan kunnen liggen? De kat lukt er mi niet aan. Even een toelichting betreft de kat.


Ik heb laatst ergens gelezen dat als een kat ouders wordt, zijn haakjes op de tong (je begrijpt vast waar ik het over heb) achteruit gaan. Dat houdt dus in dat hij zijn. Het kan wel komen door de . Katten hebben een dichte vacht die bijna het hele lichaam bedekt. Alleen de lippen, de neus, de voetkussentjes en de tepels zijn onbehaard.


Als de verwarming aanstaat , vliegen de kattenharen weer in de rond. Anders is het bij open wonden. Bij een verminderde nierwerking wordt de vacht van de kat mottig en dof, gaat hij meer drinken en plassen, wordt hij mager of ronduit ziek van de gifstoffen die zich. Vlak bij de huid heeft mijn kat klitten in haar vacht.


Af en toe kam ik er wat uit, maar dan doe ik haar pijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts