dinsdag 28 maart 2017

Wattcher domoticz

Ontdek waar energie wordt gebruikt en waar je kunt besparen. I cannot find anything about this online. Zo, alles goed ingestel kan nu alle switches en de Heatlink van mijn Homewizard aansturen via Domoticz.


Nu heb ik nog uitdagingen: Het uitlezen van de Wattcher en het uitlezen van de thermometer. Domoticz - Open source domotica systeem - Duurzame Energie. Dit omdat ik er conditioneel mee wil schakelen.

The Wattcher consists of two parts: A sender module and a Display. The communication between the two modules is wireless. Energie wordt steeds duurder en dus is het goed te weten waar je kunt besparen. De Geo Ensemble kost 1euro en werkt op vergelijkbare wijze als de Wattcher. Het apparaat is verkrijgbaar in een versie met optische sensor of met stroomklemmen, direct uitlezen van een slimme meter via de Ppoort kan het apparaat niet.


Een Wattcher pairen met de HomeWizard. Dit heeft als voordeel dat verschillende Wattchers in dezelfde omgeving elkaar niet meer kunnen verstoren, omdat ze met een unieke code aan de HomeWizard (en aan het Wattcher display) zijn gelinkt. Dit betekent dat, indien het nieuwe systeem mij geen geld mag kosten, de HomeWizar HeatLink en Wattcher ongeveer 1euro tweedehands op moeten leveren.

De eerste stap was om de Raspberry Pi kit en RFLink werkend te krijgen zodat ik een goed beeld krijg of het systeem voldoende bruikbaar is. Error(Error on setting the Wattcher values!) Domoticz. With this latest fix at least the warning Error on setting the Wattcher values! Ongeveer jaar geleden heb ik een homewizard aangeschaft met wat Klikaanklikuit schakelaars en een wattcher.


Heb ook wat temperatuursensors en een webcam aangesloten. Homewizard in perfecte staat. Gaat weg ivm overstap naar domoticz eventueel te combineren met de wattcher zie mijn andere advertentie. De Wattcher kan niet overweg met terug geleverde energie en heeft ook geen . Zo goed als nieuw Ophalen of Verzenden.


Re: Mooi voorbeeld voor de NODO. Das zeker een mooi ding, maar moet met de nodo ook te doen zijn. Hopelijk is er ook iets te vinden over het protocol van de wattcher , dat zou ik wel interessant vinden. Der Wattcher besteht aus drei Teilen: einem Sensor, einem Sendegerät und einer Anzeige. Der Sensor und die Sendeeinheit werden im Stromkasten angeb.


Bonjour à tous, depuis quelque temps je cherche à faire le suivi de ma consommation énergétique. Pour les tâches (les principales seulement) : Si mode absent et si contacteurs de porte ouvert faire .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts