donderdag 30 november 2017

Ketel loopt snel leeg

Wij moeten inmiddels dagelijks het systeem bijvullen met liters water. De installateur spreekt van een bizar probleem. Expansievat is als eerste vernieuw maar bracht geen soelaas.


Monteur van de fabrikant heeft de ketel gecheckt, er zit geen lek in de warmtewisselaar. GJC antwoordt op het onderwerp: cv loopt leeg zonder lekkage te zien.

Ik zou zeggen ga maar voor deskundige hulp. Ik vermoedt dat je lekkage in de ketel zelf zit. Je vindt dan geen water, doordat het bij het aanslaan van de ketel meteen verdampt en dus door je schoorsteen verdwijnt.


Dat is dat grote rode apparaat dat als het goed is bij je ketel in de buurt hangt. Je kunt erachter komen (in principe) door erop te tikken. Klinkt het vol dan is er grote kans dat deze kapot is.


Meer resultaten van forum.

Regelmatig moet ik mijn CV-ketel bijvullen. Laat uw CV- ketel zo snel mogelijk repareren. Ik woon in een huurwoning van een woningbouwvereniging.


Deze vereniging heeft een onderhoudskontrakt met het verwarmingsbedrijf. Half oktober wordt bij mij het expansievat vervangen. Daarna begint de ellende. Twee weken later valt de ketel uit, waterdruk te laag.


Ketel bijvullen naar bar is hooguit voor een dag genoeg. Onze combiketel verliest op het moment veel druk. Duurt dit langer dan zal de leiding kapot gaan en loopt de installatie erg snel leeg. Snel reageren is daarom uitgeschakeld. Andere lucht, in leidingen etc gaat zich daarna verplaatsen door het draaien van de ketel , dus dat moet je echt een paar keer doen.


Een goede installateur heeft spullen om de leiding te bevriezen waardoor het systeem niet leeg gehaald hoeft te worden. Water CV ketel loopt snel leeg. Type klus: Overige CV, water en gas diensten.

Materiaal verzorgd door : In overleg met de vakman. Eerste werkdag: De opdrachtgever is flexibel . Wanneer de cv ketel aanslaat loopt er water uit het overloopventiel. We vullen de cv ketel steeds zelf bij (tot Bar)Heeft ie. De werkdruk van iedere CV- ketel ligt tussen de en bar.


Een CV- ketel werkt alleen als de cv- ketel druk hoog genoeg is. Is de druk lager dan bar, dan zal de cv- ketel uitschakelen of niet goed meer werken. Een te hoge druk veroorzaakt onnodige slijtage aan het expansievat.


Na het bijvullen loopt de CV binnen een uurtje weer helemaal leeg. Ik kan dus een keer de verwarming aanzetten en het huis een beetje opwarmen, een tweede keer betekent dat ik moet bijvullen. Ik zie nergens natte plekken ofzo (het gaat om een benedenwoning met eigen CV). Onze ketel loopt extreem snel leeg , lees binnen uur is de druk van de cv ketel gezakt van bar naar bar.


Ergens moet er dus een lek zijn. Het enige is nog dat er misschien een lek zit onder de vloer van de woonkamer. Maar een kruipruimte hebben wij . Ik kijken, zit er nog maar 0. PH ervan meten weet ik niet hoe ik dat zo snel ff moet doen, heb die stripjes niet liggen hier.


Volgens de onderhoudsmonteur nog prima in orde, al denk ik wel dat het zo zoetjes aan eens tijd is op zoek te gaan naar een nieuwe. Echter: we hebben een probleem . Mijn cv blijft problemen geven, om de week moet ik de ketel bijna bijvullen in deze tijd. Bij een defect expansievat loopt de druk in de installatie meer dan een 5. Gemeld aan verhuurder in de hoop dat ze tijdens leegstand de kruipruimte in zouden gaan. Dan je klacht over je cv ketel nog maals bij de woningbouw vereniging neer leggen.


Een ketel die zo snel leegloopt ! Het bijvullen van de cv- ketel lukt niet? Het is erg vervelend wanneer u bovenstaande stappen volgt maar het lukt niet om het gewenste resultaat te halen. Loopt de druk met water onevenredig snel op tijdens het bijvullen?


Grote kans dat uw expansievat defect is. Het is verstandig om hem zo spoedig mogelijk te vervangen. Als de ketel is uitgevallen moeten de volgende punten eerst worden onderzocht voordat het kantoor wordt gebeld. Ik heb exact hetzelfde, de ketel gaat van 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts