vrijdag 24 november 2017

Petroleumkachel ongezond

Een petroleumkachel is niet altijd veilig en gezond. De kachel kan ook zorgen voor vocht en andere ongezonde stoffen in huis. Volgende tips zijn noodzakelijk voor je gezondheid en veiligheid:. Gebruik de kachel maximum uur.


Zelf redeneer ik dat als het echt ongezond is, dan zou het ook wel verboden zijn.

Want als het echt ongezond is, dan geef ik graag wel wat meer. Wetenschappelijk heb ik niets kunnen vinden. Zij worden dan ook ingezet als . Voor de prijs is een petroleumkachel wel veel goedkoper en warmt het een stuk beter. Is het inademen van die petroleumlucht bij een oude petroleum kachel. Als hij met gele vlammen brand zal hij zeker veel roet en CO verspreiden en dat is ongezond.


In een kleine ruimte als een kampeerauto is de beschikbare zuurstof door een petroleumkachel of iets dergelijks, in een mum van tijd opgebruikt.

Koolmonoxide vorming is dan ook (vrijwel) uitgesloten, maar ventilatie is natuurlijk belangrijk want zuurstof arme lucht is ongezond. Bijvoorbeeld de woonkamer of keuken, maar ook de serre, de voortent van een caravan, een vakantiehuisje, in een schuur of hobbyruimte. Verder zijn ze te zien op terrassen en bij buitenevenementen. Ervaringen met de petroleumkachel minder gasverbruik levert een besparing van circa 24- Euro op. Over het gebruik van een petroleumkachel vindt veel discussie plaats op internet.


W Elektrische verwarming. Maar de aanschafprijs van een degelijke petroleumkachel kost 250€, terwijl een goede ventilatorkachel van een gewoon merk ongeveer 50€ kost. Dat is gegarandeerd ongezond en gevaarlijk.


Mijn vader verwarmt zijn werkhuis met een zibro kamin ( petroleumkachel ) en voor het snel warm te krijgen komt daar de eerste minuten een elektrisch vuurtje bij. Logisch dat al die studentenhuizen schimmel. Ik heb zelf een ruimte zonder verwarming en daar heb ik een petroleum kachel staan. Ook niet optimaal maar wel heerlijk warm en heel wat . De petroleumkachel die ik heb, een Zibro T2 zal worden ingezet als bij een shtf de electriciteit uitvalt. Ik heb ongeveer liter zuivere petroleum op voorraad.


De kachel heeft een platte bovenkant dus ik zou er ook nog eten op kunnen garen als dat nodig is. Heeft iemand dat wel een geprobeerd?

Ik heb recent een Zibro R6petroleumkachel aangeschaft, en ben nu bezig met het oriënteren op de brandstof. Ik zit met onderstaande vragen: Uiteraard kan ik Zibro brandstof kopen, maar die is (te) duur. Welke ervaring hebben jullie met andere brandstoffen Waar kopen jullie de brandstotffen? Draai de brochure om voor meer klimaatoplossingen.


Petroleumkachels pag 4-17. Zibro petroleumkachels behoren tot de stilste op de markt. Hallo mensen, Wij hebben een petroleum kachel van het merk Zibro. Wij gebruiken hem om de garage te verwarmen bij het sleutelen.


Bijverwarming kan handig zijn in het tussenseizoen of om snel een ruimte te verwarmen. Een gas- of petroleumkachel is echter niet aan te raden in leefruimten. Rook zorgt dan weer voor geurhinder, is ongezond en prikt in de ogen.


Zowel jijzelf als je buren zitten niet op veel rook te. Omdat je geen stroom nodig hebt om een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts