dinsdag 21 november 2017

Airco lekt water binnen

Controleer de filters van uw airconditioning. Het probleem kan worden veroorzaakt de stoffilters in het binnendeel van de airconditioning. Zijn de filters van uw airconditioning schoon?


Heeft u het idee dat uw airco niet meer zo goed functioneert? Als uw airconditioning -systeem lekt kan dit ook duiden op technische . Vraag: De airco lekt water , hoe komt dit?

Hierdoor kan condenswater over het opvangbakje gelopen zijn en zo langs de binnenkant van de behuizing uit de unit lopen. Voor twee-delige airco : Is de verbinding van de waterafvoerslang aan de binnenunit in orde of is het waterafvoerpunt aan de buitenunit geblokkeerd? Om de zoveel tijd kan het gebeuren dat uw airco water lekt. Lijkt niet verstopt want er komt water uit.


Lekbak die niet goed leegloopt . Een airco is het ideale middel om te lucht te drogen en een aangenaam binnenklimaat te creëren. Dan dringt het vocht uit de lucht door de slangen het aircosysteem binnen. Wanneer de airco water lekt in de auto, dan heb je wel met een probleem te maken.

Recentelijk heb ik ontdekt dat ik aan de bijrijder zijde airco water lekkage heb. Duidelijk komt uit het middenconsole water omlaag en zoekt uiteindelijk het laagste punt op : het opbergbakje in de vloer aan bijrijder zijde. Ik heb op een onderwerp gelezen dat er een verstopping kan zitten, maar waar kan ik . Wat een heerlijk weer in de zomer! Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. Binnen wil je je huis lekker koel houden.


Daarom koop je een mobiele airco. Dat is handig, want die kun je verplaatsen naar de kamer van je keuze. Maar plots gaat de airco lekken. En je laminaat beschadigt hierdoor. Airco vraag die natte voeten geeft.


Sinds een paar maanden lekt de airco naar binnen toe. De bestuurderskant en het koude water komt weg ter hoogte van het gaspedaal. Als ik een linkerbocht omga en de airco heeft een aantal uur gewerkt, dan gutst het eruit, naar . De meeste airco -systemen hebben een binnen - en buitenfilter. Als er water uit de airconditioning lekt , controleer dan of de afvoer niet verstopt zit.


Wat als mijn airconditioning water lekt en wat kan ik zelf doen? Als de airconditioner te koud staat ingesteld (onder de 20°C graden) kan dit leiden tot het invriezen van de verdamper ( binnenunit ), wat uiteindelijk lekkages kan veroorzaken.

Kan jij aangeven waar het condenswater de auto binnenkomt ? Het lekt precies onder het midden van de auto, tussen de twee voor. Er lekt water als ik de airco aanzet. Ik ga het zsm eens proberen.


Was dit pas nadat de airco in gebruik was genomen? Zorg ook ervoor dat de water die onder de ruitenwissers in de kunststof paneel goed wegloopt via de afvoer. Ik heb sinds enkele maanden last van mijn airco die erg veel condenswater lekt. De bodem van de bijrijders kant staat soms helemaal blank. Bij de grage hebben ze de regen afvoer onder de motor kap al eens schoongemaakt dus daar ligt het niet aan.


Gisteren heb ik de midden console helemaal . Ik kan niet ontdekken of het puur regenwater is of water vanaf de bodemplaat naar binnen. Wat kan ik checken om erachter te komen waar het water naar binnenkomt ? Handmatige airco (laatste maanden weinig gebruikt) Electrische ramen. De auto heeft minuten met de airco vol aan staan draaien, maar er kwam geen water meer binnen.


Ik heb het hitteschild verbogen om de afwatering vrij te houden. Ook hebben we de auto nog een kwartier lang nat gespoten aan de voorzijde bij het raam, maar ook toen kwam er geen water binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts