donderdag 31 december 2015

Radiatoren stofvrij maken

Radiatoren zijn niet de meest gemakkelijke stukken om schoon te maken in een huis. Schakel de radiatoren uit voor je begint. Heb je bovenaan een rooster? Haal ook luchtbevochtigers van de radiator.


Al deze onderdelen kan je schoonmaken met een warm zeepsopje. Lees hoe je deze huishoudelijke klus snel klaart, zodat je radiator (en) weer schoon en stofvrij worden!

Ongelofelijk hoe stoffig dat kan zijn, er zweven vaak ook van die stofwolken onder de radiator als je hem weer aanzet. Het schoonmaken van die radiator is een stuk makkelijker dan je denkt en je hoeft er nauwelijks moeite voor te doen. Stap-voor-stap een schone radiator. Dit stof zorgt voor een verminderende werking van uw radiator. Het loont dus om uw radiatoren met regelmaat schoon te maken.


In ons stappenplan leest u hoe u uw radiatoren weer stofvrij. In dit Blog worden dé Beste Tips besproken om een Radiator grondig schoon te maken. Een radiator schoonmaken kan lastig zijn maar niet met deze tips!


Ik weet het even niet meer!

Mijn nieuwe (huur-)huis heeft oude radiatoren , met van die wafelvormige dunne ijzerhandel ertussen. Daarom is het nuttig om te weten hoe u de radiator stofvrij maakt. Radiatoren trekken heel wat stof aan vanwege de convectiestromen eromheen. InfoTalia legt je uit hoe je vuil en stof op en rond radiatoren op een gemakkelijke manier verwijdert.


Een stofvrije radiator scheelt in uw portemonnee, doordat een schone radiator beter werkt. Gebruik een speciale radiatorborstel zoals die van Blokker om achter de radiator en tussen de lamellen in schoon te maken. Eventueel kun je bij de onderdelenwinkel ook een handig opzetstuk voor je stofzuiger kopen voor die moeilijk bereikbare plekjes. Wist u dat een verwarming beter functioneert als deze schoon is? Maak de radiatoren stofvrij.


Het is daarom belangrijk om uw radiator regelmatig schoon te maken. Vind u dit een een ingewikkelde klus? Niet als het aan ons ligt! Wij hebben voor u vijf handige tips op een rij gezet: . Okeedan heb ik nog één probleempje. In de groothuishouding is het . In mijn woning die ik verhuur zou ik de radiatoren eens stofvrij willen maken.


Het probleem is dat ik niet direct zie hoe ik de rooster(s) los kan krijgen zonder dat ik de plastiek klem die onder en boven zit kapot zou maken als ik de zijplaat omhoog zou trekken. De klem, rond en bovenaan open, die onderaan .

Dus…niet eerst de hele radiator in de verf zetten en nadien narollen, maar deel voor deel werken (b.v. lamellen per keer) Als de radiator voor het zicht strak is, maar ruw aanvoelt, kan het ook opvallend stof zijn. De omgeving dan goed stofvrij maken en tocht verhinderen tijdens werken en aandrogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts