woensdag 30 december 2015

Radiator afkoppelen zonder voetventiel

Radiator ontkoppelen bij radiatoren zonder voetventiel. Hebben je radiatoren geen afsluitkranen? Dan moet al het water worden afgetapt op de laagstgelegen radiator van de installatie (bijv. de radiator bij de voordeur).


Schakel eerst de cv- ketel uit door de stekker uit het stopcontact te halen. Ik wil echter ook nog de leiding boven het voetventiel met de verwarmingsknop erop verwijderen.

Als ik dit doe spuit het water echter naar boven. Kan iemand mij een tip geven hoe ik de overgebleven leiding los kan koppelen zonder problemen . Als het een modern huis is, is er grote kans dat je zowel de aanvoer als de retour vd radiator af kunt sluiten. VB6wlCBMJJs Vergelijkbaar mrt.


Geüpload door Gamma België - Belgique Als je gaat schilderen, is het handig als je je radiator even aan de kant kan zetten. Zelf een radiator vervangen? In deze instructievideo wordt dit stap voor stap uitgelegd.

Als je het voetventiel en de knop dichtdraait, heb je alleen het vieze water wat in de radiator zit wat je moet aftappen. Het afkoppelen van een radiator is een klus die goed zelf te doen is. Ik heb reeds het voetventiel gevonden. Om te sluiten dien ik dit naar links te draaien met een inbussleutel? Hoe sluit ik dan de andere buis af?


Lukt dit door gewoon de thermostatsche kraan op het vriesicoontje te plaatsen? Kan ik er dus voor zorgen dat het water niet uit de radiator. Wanneer je je muren schildert, kan het handig zijn om de radiatoren tijdelijk los te koppelen. Hier lees je hoe je dat precies doet. Heeft u een oude radiator in uw woning?


Leer hoe u deze moet afkoppelen voordat u een nieuwe kan installeren. Scherpe prijzen voor verwarming vervangen. Vraag : hebben de radiatoren die je er wilt afhalen voet ventielen ? Zo jah dan zet je de voetventiel en radiatorkraan van de verwarming dicht en laat je hem via de . Voorbereiding: Houd bij het kiezen van een nieuwe radiator rekening met het vermogen van de radiator.


Hij moet genoeg warmte op kunnen wekken voor de ruimte.

Voor je de radiator kunt verwijderen, moet je eerst het C. Trek de stekker van de ketel uit het stopcontact. Thermoknoop in radiator is snel te wisselen zonder aftappen als. Je kunt ook je koelvloeistoftankje van het motorblok afkoppelen door de.


Hoe kun je zelf de cv- ketel aftappen ? Een breed assortiment op het gebied van verwarming . Momenteel zit in mijn badkamer een radiator met een voetventiel. Vervolgens kan de radiator uit de beugels getild worden. Als je een beetje handig bent kun je zelf de radiatoren afkoppelen.


Niet vergeten de open leidingen tijdelijk dicht te zetten met tape (i.v.m. vervuiling). Er bestaat veel onduidelijkheid over het voetventiel van een radiator. Er zijn verschillende types aanwezig waarop we straks terugkomen. Vaak hebben mensen dat sommige radiatoren in hun huis goed werken en andere worden nauwelijks of zeer traag warm. Dan ligt dit vaak aan het voetventiel.


Dan de aansluitingen van de radiator losdraaien en afkoppelen , en de radiator verwijderen. Nu is mijn vraag of ik zonder problemen de ketel een hele week uit mag .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts