vrijdag 18 augustus 2017

Kosten australie per dag

Je reis zal wel totaal meer gaan kosten , maar de kosten per dag zullen in de meeste gevallen lager uitvallen. Om te beginnen hangen deze verschillen af van de soort reis die men . Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt. Overnacht jij alleen maar in de meest luxueuze. Bovenop deze dagelijkse kosten heb je nog te maken met de . Daarnaast zou ik voor weken rekening houden met ongeveer €5voor excursies (bekijk vooral van te voren even wat je wilt gaan doen, dan heb je een goed idee van de kosten ).

Per dag kun je uitgaan van €voor verblijf, eten en openbaar vervoer. En vergeet ook niet om onderweg wat souvenirs te . Kan uiteraard wel, maar stel dat je dan 'n vlucht 'n dag later hebt, dan verlies je weer 'n dag waar je meer aan had kunnen hebben. Slechts euro per dag ! We hebben totaal ongeveer 10. Dat komt uit op 7euro brandstofkosten.


Wat uitstapjes kosten vind ik ook lastig inschatten. Dat lijkt me ook wat weinig.

Ook de overnachtingen zullen wat duurder uitvallen dan €1- ben ik bang. Onze eerste perceptie daar was ook dat alles heel duur leek. Van het biertje in de kroeg tot de kaas in de winkel. Australië , Nieuw Zeeland. Toch vielen onze uitgaven achteraf gezien per dag per persoon nog wel mee, als ik . Ik weet uit mijn reiservaring dat ik per dag ongeveer 1euro moet rekenen, maar dat hield wel in dat ik met het openbaar vervoer reisde, in een hostel sliep, vaak zelf kookte en eerder iets haalde dan uit eten ging, niet uit de . Wanneer je zelf wilt bepalen waar je heen wilt, hoe laat en graag een beetje luxe wilt kun je een auto huren.


Hiervoor zijn de kosten $per dag. Dit is met inbegrip van . Om maar meteen met de deur in huis te vallen: voor maanden reizen in Nieuw- Zeeland was ik totaal € 4. Dat is exclusief een vliegticket, want dat varieert nogal, maar inclusief álle andere gemaakte kosten. Voor dit geld heb ik alles kunnen doen wat ik wilde doen . In Thailand konden wij makkelijk reizen voor $per persoon per dag.


Daarom vind je op internet waarschijnlijk ook veel uiteenlopende bedragen. De basisprijzen kunnen variëren van een paar tientjes tot € 3per dag , afhankelijk van welk type camper, type verhuurder, seizoen, en vraag en aanbod. Terwijl in de dure landen, zeker in de grote steden, de kosten kunnen oplopen tot - euro per dag.


Om in te schatten hoeveel een land ongeveer kost, kan je op Wereldplanner bij elk land de Big Mac Index zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts