dinsdag 15 augustus 2017

Webasto dakraam rubber

Hierna invetten met wat vaseline en hij kan weer ff mee. Ik ga kijken bij Auto Rass ( webastodealer ) hier in. Hey allemaal, Even een korte edit aan het begin: Ik dacht dat het een origineel dakraam was. Het blijkt een veel verkocht Webasto dakraam te zijn. Mijn lekkage kwam binnen langs het frame, het rubber is dus goed.


Nieuwe dakramen zijn niet door Peugeot leverbaar dus vandaar deze fix.

Technical Sales Support Webasto International. Bediening van het open dak. Maak de rubberafdichting ten minste elk half jaar schoon met een vochtige doek. Strooi talkpoeder op de afdichting om het rubber soepel te houden.


Koop en Verkoop Auto-onderdelen, dakdragers, banden en velgen en meer op Marktplaats. Op deze website presenteren wij onze uitgebreide range aan after-market open daken. Met behulp van de configurator kunt u snel bekijken welk dak in uw auto past. Mocht uw auto niet in de lijst voorkomen, .

Tim_vrschreef: Het merk dakraam wat je hebt is Hollandia. Dit is onderdeel van : Webasto. Mischien dat je bij Webasto verder komt, zou zeggen bel ze eens om te kijken of ze een nieuw rubber kunnen leveren voor je. Hier zit (helaas) een dakraam van Webasto in dat lekt.


Nu heb ik uit wanhoop hem dicht moeten kitten(Sikaflex), maar dat heeft geen effect gehad. Heb namelijk nog steeds lekkage. Nu heb ik zitten lezen over afvoerslangen en dergelijke, over de rubbers en dergelijke. Maar kom er niet helemaal uit.


Geen fabrieksdak, maar een achteraf ingebouwd dak van Webasto. Ik heb de rubbers al ingevet, maar is er nog meer wat ik kan doen? Het vervangen van het rubber lijkt hier meer nodig, of de goedkoopste methode: dichtkitten en nooit meer open doen, maar dat is vast niet wat je wilt. Heeft iemand nog tips om dit te voorkomen of verhelpen?


Wil vanmiddag het rubber insmeren met vasaline, misschien dat dit wat helpt. Achteraf gemonteerde daken ( webasto , dhollandia etc) hebben dit soms ook, soms niet. Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een opendak, heb een mooi dakje gezien van webasto de hollandia 70 is dit goed om te laten inbouwen of beter van het dak. Zo blijft het rubber soepel en je dak waterdicht.


Hollandia bestaat nog steeds maar is nu onderdeel van webasto.

Op het moment van schilderen leek het me handig om het rubber rond het dakraam er vanaf te trekken en later te vervangen. Inmiddels is het (veel) later en valt er te veel regen door de kier van het dakraam en het dak. Mijn dakraam lekt, ondanks dat ik de rubbers aan het einde van de zomerperiode heb schoongemaakt en er vaseline op heb gesmeerd.


Het is een webasto lekken vaak doordat aan de voor zijde de klemmetjes verbogen zijn raam er uit halen en beugeltjes iets terug buigen zodat die weer beter tegen . Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de rubber van het raam vervangen, maar deze iis nog in prima staat. Tja het is een hoop gel dakraam er uit en dichtlassen is ook duur. Vouwdaken, panormadaken. En als je de rubbers van het dak goed invet en de afwateringsgoten goed schoonhoudt, heb je er een autoleven lang plezier van!


Voor meer informatie: Webasto. Help, ik zit in een dubio. Webasto Top Slider 2) Wat is jullie mening hier nu eigenlijk over: Dingen die ik lees op andere fora: :arrow: Lekkage. Naar mijn idee is dit gewoon een kwestie van goed inbouwen en de rubbers netjes .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts