woensdag 7 juni 2017

Waterdruk ketel zakt steeds

Wij hebben al enige tijd wat problemen met ons CV systeem. De ketel is een Remeha Avanta, van nog geen jaar oud. Meer resultaten van forum. Opvallend is ook dat wanneer we de bar naar hebben bijgestoken, deze snel terug zakt (naar in een paar dagen), en daarna lang rond de blijft schommelen. De druk in uw cv-installatie.


Een goede druk voor uw cv- ketel is - bar.

Voor een goede werking en optimaal rendement van uw installatie dient er steeds voldoende druk te zijn, en dient het complete systeem goed ontlucht te zijn. Wij moeten inmiddels dagelijks het systeem bijvullen met liters water. De installateur spreekt van een bizar probleem. Expansievat is als eerste vernieuw maar bracht geen soelaas. Monteur van de fabrikant heeft de ketel gecheckt, er zit geen lek in de warmtewisselaar.


Als de waterdruk in je CV-installatie vrij snel zakt , en je dus regelmatig moet bijvullen, heb je waarschijnlijk een lek. Het expansievat is nieuw. Dat lek vind je niet zo.

Zakte de druk ook al snel vóór het vervangen van het expansievat? Hey, Ik woon sinds vorige week maandag in mijn nieuwe woning. Ik woon in een huurwoning van een woningbouwvereniging. Deze vereniging heeft een onderhoudskontrakt met het verwarmingsbedrijf.


Half oktober wordt bij mij het expansievat vervangen. Twee weken later valt de ketel uit, waterdruk te laag. Daarna begint de ellende.


Een CV- ketel werkt alleen als de cv- ketel druk hoog genoeg is. De werkdruk van iedere CV- ketel ligt tussen de en bar. Is de druk lager dan bar, dan zal de cv- ketel uitschakelen of niet goed meer werken.


Een te hoge druk veroorzaakt onnodige slijtage aan het expansievat. Door de drukverlies slaat de ketel af, waardoor we geen verwarming of warm water hebben. Schrijf ik hier een paar dagen geleden nog ergens op dat ik tevreden ben over mijn nieuwe atag enigma ketel , word ik vanmorgen wakker in een koud huis.


Waterdruk dus te laag ( ) , dus bijgevuld en na het automatisch verluchtingsprogramma start die weer op. Man zal het vanavond bijvullen. Nu begin ik wel schrik te krijgen.


Dus dat betekent dat het langzaam is gedaald.

Als ik het display op de ketel nu bekijk schommelt het tussen 1. Hoi forumleden,ik wil een installateur laten komen om iets aan de cv ketel (Nefit HR ketel van jaar oud) na te laten kijken, maar ik wil me vooraf even oriënteren. Hallo, we hebben een Nefit HRC 23VT ketel. Bij ons valt de waterdruk in de CV- ketel steeds weg. Wij vullen het water bij tot en soms tot bar. De waterdruk blijft weken lang constant als we de verwarming niet aanzetten.


Indien de waterdruk lager is dan 1. Cv-installatie niet goed functioneren. Zakt de druk onder bar dan loopt u zelfs risico op schade aan uw installatie. Wanneer de druk boven de bar stijgt , dan . De private kringen zijn ingewerkt in de vloer en per appartement aangesloten op de hoofdleidingen, deze laatste liggen bloot in een technische ruimte. Er is een drukverlies op de centrale verwarming. Hierdoor is het telkens.


Centrale Verwarming CV Ketel - Radiator ontluchten-bijvullen De CV - Centrale Verwarming. De CV ketel en radiatoren controleren qua druk , water bijvullen, ontluchten (bij geluiden uit warmwater- of stoom-radiatoren) is belangrijk. Zeker in de winter, bij vrieskou of afwezigheid i.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts