donderdag 23 juli 2015

Hoofdkraan lekt

Wij stellen u een paar vragen om te horen hoe groot het probleem is. Op basis van uw antwoorden maken wij met u een afspraak voor de reparatie. Mijn vraag is hiermee beantwoord . Wil je checken of jouw watermeter lekt ? Neem hem dan af met een droge doek.


Is de watermeter of de koppeling binnen vijf minuten weer nat?

Draai in dat geval de hoofdkraan stevig dicht. Duurt het langer dan vijf minuten voordat je weer . Nu is mijn vraag of je dit zelf kunt doen? Het probleem is dat ik nergens iets kan afsluiten, dus mijn conclusie is eigenlijk dat het waterbedrijf dit klusje moet klaren. Werkt bij u thuis de hoofdkraan van het drinkwater nog goed? Waarom is deze controle belangrijk.


Soms is het nodig het water in huis af te sluiten. Bijvoorbeeld bij een lekkage in huis of als u een nieuwe . LEKT JOUW HOOFDKRAAN NIET?

De hoofdkraan zit vlak voor de watermeter, op de plek waar de waterleiding jouw huis binnenkomt. Deze kraan moet goed sluiten, zodat als er een leiding gesprongen is, het water niet zomaar doorstroomt. Een lek op straat, aan hoofdkraan of watermeter. Is er een zichtbaar lek op straat, aan de hoofdkraan of aan de watermeter?


Breng uw drinkwaterbedrijf op de hoogte. Wat moet ik doen als ik de hoofdkraan niet meer dicht kan draaien? Als u de hoofdkraan niet dicht kunt draaien kunt u contact opnemen met ons klantencontactcentrum.


Ziet u een lekkage op straat? Lees hoe u lekkage kunt voorkomen. Ben mijn kelder aan het isloreern tegen vocht en er zit veel condens op de murebn. Nu zag ik dat er bij de hoofdkraan op de leiding en onder de meter.


De kraan moet goed sluiten, omdat hiermee de gehele toevoer van water kan worden afgesloten. Heeft u een vraag voor Waterbedrijf Groningen? Op deze pagina vindt u enkele veelgestelde vragen en hun antwoorden. Hoe kan het dat de kraan naar de vaatwasser water lekt , terwijl de hoofdkraan dicht is.


Heb je een lek in je woning? Herstel het dan zo snel mogelijk of bel een loodgieter. Merk je een lek op straat, aan je hoofdkraan of aan je watermeter? Neem dan contact op met De Watergroep!

Condens zijn waterdruppeltjes uit de lucht die zich verzamelen op een koud oppervlak, zoals een kraan of de watermeter. Om te controleren of het een lekkage of condens . Goedendag Het volgende is het probleem. Ik krijg het water niet afgesloten en weet niet voor wie de kosten zijn om het te laten maken?


In het appartementencomplex hebben we een VVE en er moet een waterleiding afgesloten worden om onderhoud uit te voeren in ons huis. In de meterkast komt de . De eerste stap bij een vermoedelijke lekkage aan de waterleiding is de hoofdkraan (meestal in de meterkast, of meterput gelegen) dichtzetten. Hierdoor neemt de druk op de leiding af en zal de lekkage ophouden.


Helaas is dit niet de oplossing tot het vergoed afscheid nemen van de lekkage. We verbruiken immers per . Mijn hoofdkraan van mijn buitenkraan lekt. Kraantje zit onderin de meterkast (in de kruipruimte ervan).


Enig idee wat de kosten zouden kunnen zijn? Plaats soortgelijke klus .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts