dinsdag 13 oktober 2015

Airco slaat niet aan

De airco van mijn Adoet t niet meer. Hij is al bijgevuld en gereinig ook bleek hij niet te lekken. Als ik hem inschakel, valt de motor niet terug in toeren en slaat de compressor niet aan. Aangezien het om een electronisch probleem gaat. Aircopomp slaat niet aan.


Toch hier maar even proberen of iemand een oplossing weet.

Heb de afgelopen dagen airco ingebouwd in mijn Toyota Carina E. Het systeem is nu gevuld en lekdicht. Maar de pomp wil niet aanslaan. Heb alleen geen idee waar het . Je hoort de blower onder de motorkap draaien, maar het . Nu blijkt bij doormeting dat er ook geen spanning op de vin staat. Zekeringen lijken allemaal goed te zijn.


Wat kan ik het beste doen?

Nieuwe pomp is vrij prijzig. Liefst een gereviseerde pomp maar bij welk bedrijf bij mij in de buurt moet ik dan zijn ( Den Haag)? Ik vond het wel prima vorig jaar alleen nu het weer mooi weer begint te worden vind ik het toch wel vervelend dat . OK, ik wordt er gek van :P dus ik zet hier maar een vraagje neer. Het probleem is, ik heb een compleet airco systeem overgebouwd van de ene BA naar de andere (beide pre-facelift). Alles lijkt goed te werken, behalve dan dat de pomp niet mee gaat draaien als de airco ingeschakeld wordt, hetgeen . Ik krijg geen aansturing op de airco pomp.


Ik dacht dat het systeem leeg was omdat de airco het niet meer deed. Dus laten vullen (zat nog 350gr koudemiddel in) maar de vraag was of de airco het nog dee niet dus. Vreemd want ook met nog maar de helft aan koudemiddel zou de airco het iets moeten doen.


Welnu, opnieuw afgevul afgeperst, . Er zit niet echt een relais de compressor wordt via de BSM aangestuurd. Ik vermoed dat het een keuze is van het systeem om de compressor niet in te schakelen. Bijvoorbeeld doordat het systeem leeg is.


Of een andere voorwaarde waaraan niet is voldaan. En voorzover ik zag gaat het toerental niet omhoog. Na het vullen zag de garagist dat de airco ventilator niet aansloeg bij het opzetten van de airco.

Hij had er even een andere ventilator aangehangen en deze werkte ook niet. Computer aangesloten en blijkbaar zou de aanstuurmodule van de . Om onnodige reparatiekosten en een hoog comfort de garanderen heeft elke airco onderhoud nodigt. Er komt geen spanning op de aircopomp. Deze werkt wel als deze handmatig aangestuurd wordt. Op de 4-polige stekker naar de drukschakeleaar staat wel een constante spanning.


Bij doorverbinden gaan de ventilatoren niet werken. Na de ventilator te hebben vervangen vanwege het warmlopen van de motor, doet de airco het nog niet. Deze deed het al niet maar ik dacht dat dit aan de kapotte ventilator (eigenlijk de weerstand) lag. Deze slaat aan al de motor warm wordt, . Gisteren was het redelijk weer, zonnetje in de auto goed warm achter glas.


Zie het lampje branden dat de airco zou moeten werken, maar er komt warme lucht uit de roosters. Ik heb nu het volgende punt bij mijn laguna. Zowel op hoge als op lage .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts