maandag 6 juni 2016

Cv ketel alleen voor warm water

Welke CV - ketel past bij jou woning? In eenvoudige stappen kies je de meest geschikte CV - ketel. Onder de balk kun je telkens zien welke cv - ketels.


Hallo We hebben een vakantie woning gekocht met een oud keuken geisertje er in. Nu wil ik dit vervangen door een gebruikte andere geiser of een combi ketel. Wat is een solo cv-ketel?

Zo dat was niet moeilijk, toch? Maar waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? Ondanks dat de solo ketel ontworpen is om alleen het huis te verwarmen betekent dit niet dat hij niet in staat is warm water te produceren! De kamertemperatuur bedraagt rond de graden.


Toch begint de verwarming warm aan te voelen en wordt warmer naargelang ik langer warm water gebruik. Ik ben bezig met het verbouwen van de badkamer, gister de verwarming eruit gehaal en dus geen water meer in de verwarming leidingen. Nu doet ook gewone warme water niet meer, de CV meldt dat waterdruk te laag.


Kan ik op een of andere manier de verwarming functie uitzetten, zodat de CV alleen warme water. Bekijk de warm water capaciteit cv - ketels.

Top-cv - ketels die veel warm water leveren. Een combiketel zorgt voor de verwarming van de woning én voor warm water uit de kraan. Het verschil tussen een combiketel en een soloketel is dat de laatste alleen voor de verwarming zorgt.


Wilt u warm water , dan moet er een aparte boiler of geiser bij. Tegenwoordig wordt in de meeste woningen . Ik heb een remeha avanta en ivm een verbouwing is mijn cv leiding drukloos. Ik wil echter wel warm water hebben.


Ik heb in de ketel al ingesteld dat hij alleen voor warmwater dient, maar toch wordt het water niet warm. Wel druk op het cv leidingnet zetten is geen optie. CV geeft alleen warm water als verwarming aanstaat. En heeft deze ketel een intern voorraadvat of een waakvlam?


Meer resultaten van forum. U hebt onnodige stilstandsverliezen voor het op temperatuur houden van het ketelwater of de waakvlam. Heeft u een grote cv - ketel die ook een grote vraag . Porskamp Installatietechniek B. Een solotoestel is geschikt voor situaties waar geen behoefte bestaat aan warmwater. Er zijn zeer zuinige CV - ketels in de handel met verschillende vermogens.


De meeste CV - ketels zijn wel voorbereid om er later alsnog een boiler aan te kunnen koppelen. Waarvoor wilt u een CV - ketel ?

Wilt u een CV - ketel voor verwarming, warm water of beide? Een hybride warmtepomp werkt samen met een hr-ketel op gas, die bijspringt op koude dagen en voor (extra) warm water. Een warmtepompboiler zorgt alleen voor warm water. De Remeha ketelwijzer helpt je snel op weg.


In slechts stappen krijg je een advies waarmee je gericht op zoek kan gaan naar de juiste ketel of dat je kan overleggen aan jouw installateur. Hi, Ik heb een Junkers Cerastar combiketel waar ik twee nieuwe radiatoren op wil aansluiten. Kan ik tijdens het vanwege de radiator installatie afgetapt zijn van het cv -deel de ketel voor warm water blijven gebruiken? Indien alle radiatoren koud blijven, gaat u naar stap 2. Indien u een combiketel heeft: controleer of alle warm waterkranen dicht zijn.


Dus of die thermostaatkraan nu op . Bij de keuze voor een nieuwe CV - ketel komt veel kijken. Zo is niet alleen de grootte van jouw woning belangrijk, maar ook je warm water gebruik. Hoeveel vermogen moet mijn nieuwe CV - ketel hebben? Hoe zit het met de installatie?


Een moderne CV - ketel zorgt er niet alleen voor dat de radiatoren in je woning comfortabel warm worden. Een zogenaamde combiketel levert tevens het war. Er is een apart energielabel voor de combiketel die voor zowel verwarming (pictogram radiator) als warm water (pictogram kraantje) zorgt en voor de CV - ketel die alleen voor verwarming zorgt. Naast de energie- efficiëntieklassen vind je informatie over het geluidsniveau, de warmteafgifte in kilowatt en indien van .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts