vrijdag 15 december 2017

Kalkzandsteen schouw schilderen

Ik wil een oude schouw schilderen. Blad is zandsteen (denk ik) oorspronkelijk gebroken wit maar wat vergeeld met de tijd. Onderaan bakstenen corpus.


Geschreven door Griet Van Dingenen in de rubriek: Kachels en haarden. Carte Colori Kalkverf kleur: Castello Een schouw van zandsteen is het uitgangspunt geweest om te gaan werken met de kalk verf van Carte Colori in de.

De wand achter de schouw was ook licht maar het leek mij een goed idee om deze donker te schilderen met een matte krijtverf om de schouw er nog . Deze verf bevat componenten van. Ik heb een open haard met een schouw van (Franse ) kalkzandsteen , nu is deze door smerig geworden door het vele stoken, wie weet hoe ik dit kan reinigen. Ik heb in mijn nieuwe garage kalkzandsteen vellingblokken gebruikt.


Nu wil ik de binnemuren schilderen om ze beter vuil en vet afstotend te maken. Ontdek en bewaar ideeën over Het schilderen van een open haard op Pinterest. Meer ideeën over Bakstenen schouw , Open haard schilderij en Openhaard opfrissing.


In mijn living staat een (volgens mijn vriendin) een zeer lelijke schouw.

Een andere mogelijkheid is misschien om het te laten bezetten. Kan je op natuurstenen tegels (met zeer grove structuur) bezetten . Kan ik een kalkstenen schouw verven? Goedemiddag…graag wil ik mijn lelijke betonnen buitenmuur schilderen met kalkverf…kan dat ? Grote collectie antieke schouwen. Mabo Haarden levert en installeert landelijk antieke schouwen van kalkzandsteen.


De lambrisering krijgt dezelfde kleur als de schouw , maar helaas heb ik niet genoeg verf meer om alles te schilderen. Na een uitgebreide zoekaktie bleek dat ik deze. Kalkzandsteen schouw , franse stijl. Diep en 1lang, hoogte 122. Koop of Verkoop schouw op Marktplaats.


Antieke schouwen de opkamer is trots op haar collectie antieke schouwen. Iedere weken trekken wij frankrijk in op zoek naar mooie. Aan alle lezers en pimpers onder ons,.


Betonlookverf is prachtig in een stoere landelijke woonstijl, maar ook in een stoere industriële stijl en geeft bijv. U bespaart dan immers de arbeidsuren en bovendien kunt u zelf het gewenste kalkzandsteen impregneermiddel kiezen. Als u een muur kunt schilderen dan kunt u het ook zelf impregneren.

U kunt hierbij kiezen uit een vloeistof of een crème als kalkzandsteen impregneermiddel. Ieder heeft zo zijn voordelen en nadelen. Ik heb nog geen foto van de schouw , want de koof moet nog om de pijp heen ( half werk is natuurlijk niks ;)) We hebben die stenen gehaald en de schouw zelf hadden wij besteld. Ook hebben wij van hetzelfde materiaal een vloerplaats onder de kachel geplaatst.


De prachtige woonkamer is tuingericht en heeft een groot zitgedeelte met een prachtige kalkzandsteen schouw met hout open haard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts