donderdag 21 december 2017

Verschil 5w30 en 5w40

De viscositeit, 5W-vs 5W-is ondergeschikt aan het belang van de specificaties die de autofabrikant oplegt”, zegt Wolf Oil (Champion). Daarom wordt de aanduiding bijvoorbeeld: 5W-, 10W-4 15W-4 20W-50. Het eerste getal met de letter W: hoe lager het getal, des te dunner is de olie.


Let op: het verschil tussen minimum olie dat erin moet zitten en het maximum is liter. Controleer uw oliepeil regelmatig.

Wanneer het olielampje op uw dashboard . Het verschil is toch dat de 5Wdikker blijft bij hogere temperaturen dan de 5W, correct? Wat raden jullie aan, bij dezelfde olie blijven of overschakelen naar een (betere 5W) olie? Ik heb een tijdje geleden een tweedehands auto gekocht.


In de motorruimte zit een sticker van de garage met gegevens over de laatste onderhoudsbeurt. Daarop staat dat de olie met 5Wis ververst. Om de richtingaanwijzer zit ook een briefje van dezelfde garage waarop staat 5W30.


Meer resultaten van forum.

Wolie, kan het kwaad om merken te vermengen? Motorisch: Ik heb met uitleg van een vriend mijn olie eergisteren voor het eerst zelf ververst, nu zat er 5Win en hij had per ongeluk 5Wgekocht van Valvoline. VW5op wat erin hoort bij de APU motor.


Volgens hem maakte het dan niets uit. Vandaag heb ik via dit forum het advies gekregen van een van uw experts om de olie van mijn in december aangeschafte Daihatsu Sirion 1. Is beweren dat 0Wolie in ieder opzicht beter is dan 5Wof 10Wof 5Wenz onzin? Want je zou denken dat je met goed zit bij vorst en bij hitte met voldoende dikke olie hebt?


Verschil 5WEn 5WBmw. Welke olie raden jullie mij aan? Download afbeelding 4X 360. Je kan ze allebei pakken, ikzelf doe altijd de 5wfull synteeth erin.


En natuurlijk hoort bij een oliewissel een filtertje, pak dan bij voorkeur een purflux en als je die niet kunt krijgen . Verder, 5Wvs 5Wis vrij klein verschil , dat gaat die distributieketting niet merken. Wat een distributieketting wel gaat merken is 15W4 want dan raakt de hele zooi verstopt en krijg je problemen met kettingspanner waardoor de ketting uiteindelijk kapot gaat of tanden verspringt. Er was altijd 5wgebruikt, maar dat niet overal verkrijgbaar en als het verkrijgbaar is alleen in flesjes van een liter en dan voor meestal rond de euro. Bij navraag kreeg ik te horen dat het geen probleem was deze olie te gebruiken .

Hoi,Ik dien motor olie te vervangen van mijn jaar oude ford fiesta. Ik dien hiervoor volgens de boekjes het type motorolie 5Wte gebruiken. En kan ik dan daaruit concluderen dat een 5Wonder zware en warme omstandigheden beter is dan een 5W? Of is het net andersom ? In theorie verbruikt een motor . Op het formum lees ik dat viscositeit niet het belangrijkste is. Overigens zijn we nog wel in Dover aamgekomen.


Twee uur vertraging en een . Wil gezien de lagere temperaturen switchen van olie van 5wnaar 0w40. Iemand met een sbervaringsdeskundige? Het eerste cijfer (of 10) geeft de viscositeit (dikte van de olie) aan bij winterse temperaturen (- graden celcius).


De W van Winter geeft aan dat de olie geschikt is voor gebruik bij lage temperaturen. Het tweede getal (40) geeft de viscositeit van de olie aan bij 1graden. Hoe hoger het eerste getal, des .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts