dinsdag 14 oktober 2014

Mindergas domoticz

Instructies: An PSmart Meter krijgt elk uur een update van de Gas meter. Voer dit script daarom in het eerste uur na middennacht uit. Hierdoor wordt de laatste meterstand van de vorige dag correct . Posting data once a day to Mindergas.

After working on it for a week I have created a script that will post data to the website: mindergas.

I am still testing the correct working of the script at this time, but it looks like it works just fine. Sinds vandaag log ik mijn gasverbruik op Mindergas , dat doe ik in een shell script op mijn Raspberry op een vergelijkbare manier zoals ik PVOutput voe onderstaand het curl. Stand gasmeter uploaden naar MinderGas.


Vergelijk leveranciers op MinderGas. Deze webpagina is alleen beschikbaar als je een account hebt en ingelogd bent. Nu met deze P1-uitleesmogelijkheid upload ik elke avond automatisch de meterstand naar Mindergas.

De uitleg om een Python script te installeren die de meterstand upload naar MinderGas.

The Pport is effectively a serial interface (RS232) which send statistical data every seconds. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen. Een cv-ketel draait op aardgas, een fossiele brandstof waarvan je het verbruik zo veel mogelijk wilt beperken.


Voor het milieu en zeker ook voor je portem. Ik gebruik al enige tijd de website mindergas om inzicht te krijgen in mijn gasverbruik. Elke zondag ochtend vuld. Domoticz - uploaden naar mindergas.


Grootste wijziging is de toevoeging van totaaltellers op. Mijn idee natuurlijk dat er meteen minder gas gebruikt wordt. Gisteravond bijzondere situaties : - instelling Toon op 19. I able to read the (gas)meter data directly from Toon after I root it? We have many A-Z keywords for this term.


Home automation, het blijft een leuk iets. Zeker als je een beetje van gadgets houdt en wat meer wil doen en inzichtelijk wilt houden.

Welke lampen zijn aan of uit, wat is de temperatuur in huis of misschien wel wie er aan de bel heeft gestaan. Er zijn diverse mogelijkheden om het een en ander te doen. Dus door minder gas te verbruiken verwachten ze meer opbrengst te krijgen?


Configuration script for domoticz on a Raspberry Pi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts