dinsdag 9 juni 2015

Auto stinkt naar rotte eieren

In begin stinkt het in de auto naar rotte eieren. Toen ik gisteravond na een lange rit thuiskwam, stonk het nogal naar rotte eieren. Katalysator kan vreselijk stinken. Idefix ook al schreef- je ruikt het vaak bij stoplichten. Dit zou ook wel misschien kunnen verklaren waarom alleen bij warme motor.


Ik heb sinds gisteren last dat als ik gereden heb er een lucht rondhangt aan de achterkant van de auto dat lijkt op rotte eieren.

Als ie dan nog stinkt , en je weet zeker dat het je uitlaatgas is dat je ruikt, is het geen zwavel, maar zijn het waarschijnlijk stikstofoxides (NOx voor de kenners) en die hóren door je . Is het mogelijk de koop te ontbinden? Volt bij dan dat hij normaal zou afregelen. Kan die ook naar rotte eieren stinken ? Bij een koude start komt er, als ik de blower aan heb staan, een stank binnen die ruikt naar rotte eieren (H2S).


Zou ook wel kunnen zijn dat die verstopt is en dat gaat dan ook stinken. Wanneer de motor warm wordt, komt er een bepaalde stank in de auto. In eerste instantie lijkt het alsof er gerookt is in d.

Bij het optrekken op lage snelheid (2e versnelling, iets meer dan half gas), rook ik een scherpe ammoniakgeur in de auto. Rotte eieren associeer ik met een zwavellucht, dit was toch echt alsof je een fles ammoniak opentrekt en met je neus erboven gaat hangen. Als het stinkt naar rotte eieren dan is dat vaak een koude katalysator. Huidig: Renault Megane II Grandtour 1. Vandaag viel me, na grote afstand snelweg gereden te hebben, op dat er een rare stank rondom de auto hing.


Rook alsof er iets verbrand was. Weet iemand hoe het kan dat er indien de ventilator aanstaat er een nare lucht door de auto heenwaait? Het betreft geen rotte eierenlucht maar een zure lucht zoals bv melk welke zwaar over datum is. STINKEN Het is al een jaar of geleden denk ik, maar ik herriner me die geur nog steeds. Dieseluitlaatgassen heeft altijd al een belangrijke geur in vergelijking met de geur van uitlaatgassen van een benzinemotor, maar in het algemeen zou het niet veel van een zwavelachtige geur vertonen.


Een zwavel of rotte eieren geur is precies dat, de aanwezigheid van waterstofsulfide in het . Dit voor een optimale werking, dan word de oude vul stof afgezogen en komt er direct nieuwe vul stof bij. Met deze tips kun je je airco probleem verhelpen en beter leren onderhouden in de toekomst! Rinske schreef: Klinkt alsof je koppeling eruit ligt. Laat je wegslepen, met een kapotte koppeling kun je niet verder rijden.


Wij hebben het een aantal maanden geleden ook geha . Hoe komt het dan, even tussendoor, dat het hier stinkt naar rotte eieren ? Then how come, all of a sudden, it smells like a sulfur pit around here?

This car stinks, do you know that? De auto stinkt , weet je dat? Ho wacht herhaal dat nog eens van die rotte kaas. Go back to the moldy cheese thing. Het stinkt hier naar rotte . Ik heb regelmatig bij het achteruit rijden, met name tegen een lichte helling op, een rotte eieren lucht die onder de auto vandaan komt.


Je zit er toch in, heb jij er geen last van :D Rijdt je auto op gas? Zo ja, is het geen gaslucht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts