vrijdag 23 mei 2014

Thermostaat aansluiten 4 draden

Probleem is echter dat de oude thermostaat is aangesloten door draden , terwijl de nieuwe maar een aansluiting heeft voor draden. Deze zijn aangesloten op van de contactpunten in de thermostaat : roo blauw, geel en groen. Welke van deze moet ik gebruiken op de nieuwe thermostaat ? Onze mazoutketel wordt bediend door een kamerthermostaat merk Theben, type RAM 3D (ondertussen jaar oud).


De laatste tijd geeft deze problemen bij het schakelen en ik zou deze willen vervangen door een nieuwe. De aansluiting voorziet echter draden.

Kan ik deze vervangen door een . Er zijn slechts draadjes nodig voor het aansluiten van de thermostaat. Indien de bestaande thermostaat met drie draden was aangesloten, kan er één draad vervallen. Houd deze tegen de muur en teken de ophangpunten af. Controleer met de waterpas of deze punten in een rechte lijn liggen. Op welke klemmen moet ik mijn (nieuwe) thermostaat aansluiten ? Een klem van een cv-ketel is het onderdeel waar je de thermostaatdraden op aansluit zodat je de thermostaat van stroom voorziet.


Ik heb net een thermostaat gekocht, namelijk de elro kt100.

Namelijk een gele, rode, groen en blauwe. We hebben een atag blauwe engel ketel, maar ik kan er niet uitkomen wat welk . Kijk even bij de ketel welke kleuren volgorde er is gebruikt,die op de nummers aangesloten zitten. En sluit de thermostaat vervolgens in de zelfde volgorde aan.


PS: haal wel de stekker eruit. Beste Fokkers, Gisteren via Markplaat een Honeywell Chronotherm III thermostaat gekocht. Ik heb hem geprobeerd aan te sluiten zoals die op de oude was aangesloten maar zodra ik het blauwe draadje vastzette ging het zoemen dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn.


Ik wil de ketelinterface aansluiten maar naar de ketel lopen draden ipv 2. Mijn systeem draait op mazout belgie met thermostaat. Wellicht heeft het daarmee te maken. Maar nu durf ik hem niet zomaar door te knippen. De blauwe draad wordt niet gebruikt.


Bescherm deze draad door deze bijvoorbeeld met tape af te sluiten. Technische wijziginen en fouten voorbehouden. De zwarte draad wordt in de kamerthermostaat bij klem vastgeklemd met de schroef.


Volg de nummering in de thermostaat ). Nu wil ik deze vervangen door een Danfoss TP klokthermostaat die zelf denkt. Beide thermostaten zijn van het volt type.

Alleen is de vaillant 3- draads en de danfoss 2-draads. Aansluiten van een kamerthermostaat. De instructievideo is een aanvulling op het Impulskatern uit. Bel een installateur voor de installatie.


Draden naar de thermostaat. Installeer Anna in stappen. Vraag een handige kennis om te helpen bij de installatie. Dan moet het zeker lukken! De bestaande cv- draden die de cv-ketel met de thermostaat verbinden, moeten op de ketel zijn.


Stap – De Nest thermostaat aansluiten. Het maakt niet uit welke links of rechts zit, het is ten slotte maar een aan-uit schakelaar. Vervolgens kan je de voorkant er op klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts