donderdag 22 mei 2014

Thermostaatkraan geeft alleen koud water

Alleen geeft mijn thermostatische douchekraan (Grohe Precision Trend) alleen koud water. Thermostaatkraan water wordt niet heet, hoe kan ik dit oplossen. Toch wordt het water niet echt warm genoeg met de kraan in de warmste stand.


Waar zou dat aan kunnen liggen? Moet ik extra afsluiter monteren in de .

Hallo, Ik krijg geen heet water meer uit mijn thermostatische kraan in douche. Dan geeft het ook deze klacht. Lijkt mij, dat het thermo -element iets vast zit met kalk. Ik heb er een thermometer onder. Misschien een mogelijkheid : doe de kraan open tot er warmwater uit komt en dan de knop van de temperatuur-instelling enkele malen links en rechtsom te draaien.


Wij ontkalken dan altijd de douche thermostaatkraan. Thermostatische kleppen zorgen ervoor dat het koude en hete water zodanig worden gemengd dat het water constant de door jou ingestelde temperatuur heeft. Wij hebben een thermostatische douchekraan, die steeds vaker koud water geeft.

We kunnen eigenlijk niet meer douchen. Nu hebben we nog wel een ba met een kraan die wel warm water geeft en een wastafel met kraan die het ook gewoon goed doet. Kan het dus zijn dat de douchekraan van binnen kapot is zodat hij . Onze oude grohe thermostaatkraan werd niet meer warmer dan graden wat mijn huisgenoten niet warm genoeg vonden en i. Nu kon ik dus ook alleen de warm water kant open zetten. Het water uit de wastafelkraan bruiste, dus de azijn kwam via de ( koudwater ?) leiding hier er weer uit. Gedetailleerde omschrijving: De thermostaatkraan geeft alleen nog koud water.


Waarschijnlijk is die verkalkt of anders stuk. Om die reden zoek ik een vakman die het probleem kan oplossen. Bijgevoegd een foto van de betreffende kraan.


In de reactie wil ik graag een heldere prijsopgave. Dus inderdaad denk ik ook. De laatste tijd krijgen we . Thermostatische kraan die altijd veel te koud water heeft en op max moet staan om ca36° te geven terwijl er zeker warm water voorhanden is. Ben alleen een beetje bezorgd dat als ik zelf ga kranen . De thermostaat zorgt er met kleppen voor, dat warm en koud water zo wordt vermeng dat de watertemperatuur constant blijft op de temperatuur die aangegeven is.


Echter wordt die alleen of koud of heel heet.

Wel heb ik geconstateerd dat de warmwater toevoer rechts zit en de koude kraan links. Een middenweg is er niet. Het duurt de gebruikelijke tijd voordat er warm water doorgegeven wordt. De temperatuur verandert niet en de . De druk wordt minder, maar de temperatuur blijft gelijk.


Je meet dan de afstand tussen het midden van de koudwateraansluiting en het midden van de warmwateraansluiting van je kraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts