maandag 15 mei 2017

Ford focus airco problemen

Ten eerste moet worden vermeld dat de compressor etc werken en dat de airco is bijgevul dit is gecheckt door de garage. De plaatselijke dealer . Er zijn geen foutcodes aanwezig. Focus schijnt lek te zijn ( volgens quick fit).


Hij blaast wel koud maar er is geen verschil tussen airco aan of uit. Bij mij stond deze altijd aan en heb er nooit problemen mee gehad.

Aan wat zou dit kunnen liggen? Hallo, Ik heb hier een ford focus staan waarvan de airco niet wil inschakelen. Het lampje op het dashbord brand wel, maar gaat om ongeveer tien seconden keer knipperen.


Als ik de spanning meet aan de magneetkoppeling krijg ik niet de. Mijn ventilator doet het niet meer op 1ste, 2de en 3de stand. Wat opzich geen probleem is want 4de stand werkt echter nog wel. Nu is mijn probleem dat mijn airco enkel aangaat op die eerste standen en afslaat bij stand 4. Aangezien stand nog wel werkt veronderstel ik dat het contactje van de .

Wat zou dat geluid kunnen zijn bij het starten van de airco van mijn Ford ? Probleem is vaak dat mensen airco aanzetten alleen als het erg warm is - en de rest van de tijd niet. Om onnodige reparatiekosten en een hoog comfort de garanderen heeft elke airco onderhoud nodigt. Beste Lezers, Omdat het vandaag warm was wilde ik mijn Airco gebruiken, echter deze blaat alleen nog warme.


In jaar tijd heb ik nu drie maal een vrij kostbare reparatie moeten betalen aan de Airco van mijn Ford focus C-max. De laatste keer zei de garage dat. O jee, de airco geeft problemen ! Hij koelt niet goe stinkt of geeft helemaal geen sjoege. Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik hem door een vakman laten maken?


En zo ja, waar doe ik dat dan en hoeveel kost me dat? Hij kan natuurlijk altijd lek zijn. ST 2sedan, stardust silver.


Vorig jaar juli bij laten vullen wat na controle nodig was, op het bijgelverde “certificaat” staat dat verder alles ok is. Problemen met uw Magneetkoppeling Airco blijken u een ferme duit te gaan kosten? Geloof uw handelaar in auto-onderdelen niet! Ik ben het met je eens maar Ford is niet het enige merk dat hier problemen mee heeft. De andere Ford modellen (Fiesta, Fusion, Focus , Mondeo) kennen een geheel ander probleem tussen ca.


Het systeem moet worden leegghaald en dient vervolgens tenminste minuten gevacumeerd te worden om het vocht te verwijderen.

Wanneer het expansieventiel bevriest kan er vocht in het aircosysteem aanwezig zijn. Uw enig probleem wordt het kiezen uit een gigantisch aanbod van . Wanneer daarna het systeem opnieuw gevuld wordt kan het probleem opgelost zijn. De schakelaar gaat wel branden maar het airco relais wordt niet aangestuurd door de motorregeleenheid.


Hoe speur ik zo,n lek nu op want een repair is duur . Als de airco uitstaat geen problemen hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts