donderdag 25 mei 2017

Ford ka airco slaat niet aan

Koelvin slaat direct aan en begint te draaien. Relais bij zekeringkast werkt en deze hoor je een tikje geven bij indrukken van het airco knopje en krijgt spanning. Ik heb een probleemje met mn Ford Katje. De 4- standen schakelaar van de aanjager (blower) was zodanig heet geworden dat deze gedeeltelijk was gesmolten en dus niet meer functioneerde.


De oorzaak kan ik niet bedenken of het zou een kortsluiting moeten zijn.

En voorzover ik zag gaat het toerental niet omhoog. Foutcodes, Motor, Ontsteking. Dit afvullen en op druk. Deze is behoorlijk dun . Na de lange koude winter kwam ik er recent achter dat de airco niet meer koelt. Airco doet niets meer - smartforum.


Omdat dit nu een te laag niveau heeft slaat (uit veiligheid) de airo niet meer aan. Mijn ouders betaalden ruim 6euro voor een reparatie van de airco in een oude Ford Ka.

De gevolgen van vervuilde filters kunnen de airco beschadigen, vervuiling in de condensafvoer kan zorgen voor lekkages en gebrek aan onderhoud veroorzaakt een onvoldoende. De airco van je auto repareren. Zit je al een tijdje te zweten in je auto omdat de airco stuk is? Hier volgt een korte gids over hoe airco werkt, waarom het misschien niet meer werkt en wat je er aan kunt doen. Besef dat airco in een auto.


Om onnodige reparatiekosten en een hoog comfort de garanderen heeft elke airco onderhoud nodigt. Ook heb ik gelezen dat als de airco aan staat, de fan langzaam zou moeten draaien, geldt dit voor mijn auto (heb het nog niet getest)? Meer resultaten van gathering. O jee, de airco geeft problemen!


Hij koelt niet goe stinkt of geeft helemaal geen sjoege. Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik hem door een vakman laten maken? En zo ja, waar doe ik dat dan en hoeveel kost me dat?


Eergisteren merkte ik dat mijn airco het niet meer deed. Ford garage gebeld en die zeiden dat ze eerst gingen kijken of het niet mijn eigen schuld . Maar de pomp die voor de verkoeling zorgt slaat niet aan , er zit een ventilatorvin voor de radiator die dus niet gaat draaien. Nu blijkt bij doormeting dat er ook geen spanning op de vin staat.

Zekeringen lijken allemaal goed te zijn. Ditzelfde geldt voor de airco , de roulatie van de lucht en de mistlamp. Waar kan dit aan liggen? Een kabeltje wat los zit?


Daarnaast slaat mijn Ka wel eens af en gaat het symbool van de motor aan. Ik kan hem dan wel meteen . Mijn vrouw vond het een goed idee om vanachter op iemand in te rijden. De motor draait nog, maar slaat niet aan. Export, stukken of zelf te herstellen. Bekijk het positief, de tank is nog bijna vol, de voorste vering en remmen zijn nieuw!


Download hier gratis uw Ford Ka handleiding. Of stel een vraag aan een andere bezitter van uw product als u problemen heeft met uw apparaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts