vrijdag 27 mei 2016

Dru thermokoppel vervangen

Lijkt dus alsof de thermokoppel kapoet is en dat zou goed kunnen want hij is inmiddels alweer jaar oud. Toen had ik viavia iemand die het voor me gemaakt heeft voor 50 . Gaskachel slaat af uit zichzelf? Het begint kouder te worden, maar heb wat problemen met mijn gaskachels!


Ik woon in een huis met gaskachels, maar deze werken niet helemaal goed.

En pas na minuten krijg ik ze weer aan. Vervangen thermokoppel DRU gashaard. Materiaal verzorgd door: In overleg met de vakman.


Eerste werkdag: Zo snel mogelijk . Weer eens een waakvlamprobleem vrees ik maar ik vond geen oplossing in de berichten tot dusver en derhalve. We hebben een gaskachel DRU die al twee. Gisteren heb ik er een vakman aangelaten, die de verouderde thermokoppel vervangen heeft, de leidingen schoongeblazen en de kachel hier en daar weer dicht gemaakt heeft.


Daarna was er ook echt een verschil van branden, een schone blauwe constante vlam ipv een gele.

Als ik dit laat repareren, hoe groot is dan de kans dat het daarna weer goed werkt? En hoe duur is dit ongeveer? Deze universele thermokoppel van GAMMA is een meetinstrument voor CV ketels, gaskooktoestellen, gashaarden of geisers.


Dru 2e thermokoppel voor vlambewaking hoofdbrander. Let op: Bij het vervangen van het thermokoppel moet de wartel in het gasregelblok handvast gedraaid worden, waarna deze met een steeksleutel een kwartslag aange- draaid moet worden. Verkleuring van wanden en plafonds.


Bruinverkleuring is een vervelend probleem en is moeilijk op te lossen. Nu lukt het helemaal niet, ook horen we de piezo ontsteking niet meer tikken. De monteur zegt dat de thermo koppel kapot is men moet worden vervangen. Vraag: kan dit inderdaad de reden zijn en is dit een zware en dure ingreep?


Gelieve Inloggen om te deelnemen . Ik heb een gaskachel, deze sloeg soms uit, volgens mij niet alleen bij waakvlamstand. Ik heb het thermokoppel vervangen , dat heeft niet geholpen. De oude heb ik op het gasstel in de vlam gehouden en deze ga ca.


Het lijkt dus wat anders te zijn. Verder zit er een klein dingetje met L6erop, vermoedelijk is dat een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts